האם יש קשר בין כאבי גב תחתון לסרטן?

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

כאבי גב תחתון הם אחד הכאבים הנפוצים ביותר במערב. כמעט כל אחד נתקל או יתקל בעתיד בכאב בגב התחתון, כך לפי הנתונים הסטטיסטיים. על פי רוב כאבים אלו נגרמים כתוצאה ממתיחת שריר או רצועה באזור הגב. לעיתים מדובר גם בפריצת דיסק או בלט דיסק, וישנם עוד מגוון סיבות בגינן עלולות להיווצר כאבי גב תחתון.
מכיוון שכאב זה הוא כל כך שכיח ועל פי רוב עובר מאליו לאחר תקופה קצרה יחסית ללא כל צורך בטיפול, מעטים הם האנשים החושבים שכאב בגב התחתון יכול להעיד על גידול סרטן הקיים בגוף.
אז האם כאבי גב תחתון יכולים להצביע על גידול סרטני? התשובה היא, כן.
אבל אל תכנסו ללחץ מיותר, ברוב המכריע של המקרים זה ממש לא זה. מדובר רק במקרי קצה.
אז איך בכל זאת נוכל לדעת האם הכאב בגב התחתון מעיד על סרטן? תמשיכו איתנו למאמר הבא, ותצאו חכמים יותר. התחלנו.

כאבי גב תחתון סרטן

תוכן עניינים

מה זה כאבי גב תחתון הנגרמים מסרטן? והאם תמיד הסרטן בגב?

כאבי גב תחתון מורגשים מתחת לקו הצלעות ומעל קו העכוז. אבל העובדה שהכאבים מורגשים שם ממש לא אומר שהגידול הסרטני, במידה ויש כזה, הוא באזור הספציפי הזה בגוף. אז מדוע זה מורגש שם? זה מכיוון שהכאב מוקרן לאזור ההוא, והוא רק מורגש שם, אבל הגידול עצמו עשוי להיות באזור אחר לגמרי בגוף.

אלו הם בין היתר האזורים שאם קיים בהם גידול סרטני, עלול להתפרץ כאב בגב התחתון:

  • סרטן בסביבת האגן
  • סרטן לאורך חוט השדרה
  • סרטן ריאות
  • סרטן הערמונית
  • סרטן שלפוחית השתן
  • סרטן פי הטבעת

אז לבטח אתם שואלים את עצמכם, מה לכל אזורי הגוף האלה ולכאב בגב התחתון?

אז נעבור על כל הרשימה שורה שורה, ונצמיד לכל אחת הסבר קצר.

  1. סרטן בסביבת האגן.

    סרטן מסוג זה מתחיל להתפתח בחלק התחתון של הבטן.
    קיימים מספר סוגי סרטן באזור האגן:

    • סרטן הסחוס
    • סרטן העצם
    • סרטן בצינור המוביל לשלפוחית השתן
    • סרטן באגן הכליות
    • סרטן הרחם

הסיבה שכל אלו עלולים לגרום לכאבי גב תחתון נעוצה בעובדה, שהגידולים באזור זה לוחצים על עצב המוביל לעמוד השדרה.

 

  1. סרטן לאורך חוט השדרה

עמוד השדרה מורכב מ-33 חוליות. החוליות מוערמות זו על גבי זו, כאשר החוליות התחתונות נקראות עצם העצה והחלק העליון נקרא גולגולת. חוט השדרה הוא צרור עצבים העובר דרך 33 החוליות הללו, ומתחבר לכל חלקי הגוף שלנו.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

כאשר תאים סרטניים גדלים באזור זה או בקרבתו, הם יכולים לגרות או ללחוץ על צרור העצבים הזה, ולגרום לכאבי גב תחתון.

גידולים באזור עמוד השדרה עשויים להיות שפירים או ממאירים. דבר אחד ברור, גידולים באזור זה עשויים לגרום לכאבים עוצמתיים בגב התחתון, ולעומת זאת נכון להיום אין הסבר ברור ומדויק מדוע גידולים אלה מתפתחים בכלל.

  1. סרטן ריאות

סרטן ריאות יכול לגרום לכאבי גב ממספר סיבות.

סרטן ריאות נמצא לעתים קרובות בריאות, הממוקמת בחלק העליון של הגוף. פעמים רבות, זה יוביל לכאבים בגב העליון ובחזה של האדם. הסיבה לכאבי גב תחתון היא שכאשר סרטן הריאות מתפשט לחלקים אחרים בגוף, הוא יכול להשפיע גם על העצבים בעמוד השדרה, מה שעלול להוביל בין היתר לכאבי גב תחתון. סרטן ריאות יכול גם לגרום לתסמינים כמו חום, ירידה במשקל או שיעול דם, ותסמינים אלו עשויים להיחשב בטעות למחלות אחרות כגון דלקת ריאות או ברונכיטיס. חשוב מאוד לשים לב לתסמינים אלו מכיוון שהם אמורים לעזור לנו להבין האם הכאב בגב התחתון הוא כאב סתמי שיחלוף מעצמו, או משהו מעבר לכך המצריך תשומת לב, ובירור דחוף אצל רופא.

הסיבה שבגינה הסרטן בריאות יכול להשליך מיידית, ולגרום לכאבי גב תחתון. נעוצה בעובדה שהריאות והגב מתגוררים בשכנות די קרובה בתוך הגוף. סיבה נוספת שבגללה עלולים לצוץ כאבים בגב התחתון היא, גרורות של הסרטן שמתפתחות על הריאות והם עשויות לגרום לכאבים עוצמתיים באזור הכליות , כאשר המיקום של הכליות הוא באזור הגב התחתון.

  1. סרטן הערמונית

הסיבה לכך שסרטן הערמונית גורם לכאבי גב תחתון היא בגלל גרורות הנשלחות לעצמות. התאים הסרטניים מהערמונית עוברים דרך זרם הדם ונתקעים בעמוד השדרה, וגורמים לכאב בגב התחתון.

סרטן הערמונית נפוץ יותר אצל גברים מאשר אצל נשים, ובפרט בקרב גברים שחצו את קו גיל השישים. מה שמאפיין את הגידול בערמונית, היא התפתחות מאוד איטית של הגידול העשויה להימשך לאורך שנים.

 

  1. סרטן שלפוחית השתן

סרטן שלפוחית השתן הוא סוג של סרטן שמתחיל בתאי שלפוחית השתן. התאים גדלים ויוצרים גידול. זה יכול לגרום לכאבי גב תחתון מכיוון שהגידולים עלולים ללחוץ על העצבים המובילים לגב התחתון. הגידול עלול גם לגרום ללחץ על שלפוחית השתן, מה שעלול להוביל לבריחת שתן. לכן חשוב לדעת שכאשר הכאב בגב התחתון מלווה בבריחת שתן יש לפנות מיידית לרופא.

 

  1. סרטן פי הטבעת

פי הטבעת הוא חלק מהמעי הגס. פי הטבעת מקבל צואה מהמעי הגס, אשר לאחר מכן מאוחסן עד שהוא מוכן לעבור החוצה מהגוף במהלך יציאות.

סרטן פי הטבעת עלול להוביל לכאבי גב תחתון מכיוון שכאשר גידול באזור זה גדל מדי הוא עלול להפעיל לחץ על איברים ורקמות קרובים, כולל עצבים העוברים באזור זה ואל חלקים אחרים בגוף.

 

 

אז תכלס איך נדע האם מדובר בסתם כאבי גב תחתון, או בכאבי גב תחתון בעקבות סרטן / גידול? – תסמינים.

כפי שכבר מעט הרחבנו לעיל, כדי לדעת האם הכאבים בגב התחתון הם סתם כאבים בגב תחתון שמקרינים לעכוז או לרגליים או לאזור גוף אחר כתוצאה מסיאטיקה, או שהם עלולים להעיד על גידול בגב. יש לשים לב לתסמינים המלווים את הכאב בגב התחתון.

והם בין היתר:

  • גוש בגב התחתון או נפיחות בשד, בחזה או בצוואר
  • ירידה בלתי מוסברת במשקל
  • חום לא מוסבר
  • כאבים בבטן
  • כאבים בעת מתן שתן או יציאות
  • דם בשתן או בצואה

יש לשים לב לעוד תסמינים המופיעים ללא קשר ישיר לכאבי גב התחתון, וככל שהם קיימים יש להתייעץ עם רופא.

 

ב lowerbackpain מאמינים שגם מי שיש לו סרטן, ממש לא אמור לסבול מכאבי גב תחתון.

מחלת הסרטן היא התמודדות מספיק גדולה בפני עצמה, אין כל צורך לסבול גם מכאבי גב תחתון מעיקים בזמן המאתגר הזה. אנחנו ב lowerbackpain אמנם לא יודעים להעלים את הסרטן, אבל אנחנו בהחלט יכולים לעזור לכם עם כאבי גב תחתון הנלווים אליו. יש לנו את כל הידע הדרוש, כדאי לדעת להפנות אותכם לסוג הטיפול המתאים ביותר בעבור מצבכם, ולאיש המקצוע הנכון והיעיל ביותר בעבורכם.

אנחנו נשמח להקל על הסבל שלכם, ולעזור לכם להיפטר מכאבי הגב התחתון שלכם באמצעות ייעוץ חינמי – פנו אלינו כעת, ותורידו את מפלס הסבל כמה שיותר מהר.

 

לסיכום:

  • כאב בגב התחתון הוא כאב נפוץ מאוד, והוא על פי רוב לא מהווה סיבה לדאגה.
  • במקרי קצה הכאב בגב התחתון יכול להעיד על קיומו של גידול סרטני ביו היתר, בריאות, בערמונית, בפי הטבעת, באגן, בשלפוחית השתן, ובעמוד השדרה.
  • הדרך להבדיל בין כאב גב תחתון סתמי, לכזה המעיד על קיומו של סרטן, היא בשימת לב לתסמינים נוספים המופיעים לצד הכאב בגב התחתון כגון, ירידה פתאומית במשקל, חום לא מוסבר, כאבים בעת מתן שתן, דם בשתן או בצואה, כאבים בבטן, ועוד…
  • הייתם אצל הרופא וכאבי הגב התחתון שלכם לא קשורים לסרטן, ועדיין אתם סובלים מכאב גב תחתון בלתי נסבל? אנחנו נכווין אותכם לטיפול הנכון והמדויק בשבילכם, כזה שישים קץ לסבל המתמשך שלכם, פנו אלינו כעת>>>.

 

בברכת בריאות איתנה ושלמה.

שאלות נוספות

יש לדעת את העובדות כפי שהן. כאבי גב תחתון הם כאבים נפוצים מאוד הנובעים מהרבה מאוד סיבות. לרוב הכאבים בגב התחתון אינם מעידים על מצב בריאותי בעייתי. אבל יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מהעובדה, שלעיתים רחוקות כאבי גב תחתון נגרמים מסרטן.
אל לנו לפתח חרדות, ולהיכנס להיסטריה. לא כל כאב בגב התחתון אמור לגרום לנו לחשוש מגידול סרטני. כאבי הגב התחתון גם במידה והם כואבים מאוד, ברוב המוחץ של המקרים לא מעידים על קיומו של גידול. בכל מקרה, אם הכאבים מלווים בתסמינים חריגים, או לזמן ממושך מידי. פנו לרופא.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.