כאבי גב תחתון כתוצאה מיציבה לקויה – כיצד מתמודדים?

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

אזור הגב התחתון הוא אזור מאוד אסטרטגי ורגיש בגוף, הוא נושא עליו כובד אדיר ולכן הוא עשוי לגרום לכאב.
אחת הסיבות המאוד נפוצות לכאבי גב תחתון זוהי יציבה לקויה. למשל עכשיו כשאתם מול המחשב או הנייד וקוראים את השורות האלה, איך תנוחת הגוף שלכם?
הראש מוטה בקיצוניות לכיוון הנייד? אתם יושבים על הכיסא מול המחשב בצורה מעוותת? לזה בדיוק מתכוונים כשאומרים יציבה לקויה. וזה מתכון כמעט בטוח לכאבי גב תחתון חזקים.

יציבה לקויה וכאבי גב תחתון

תוכן עניינים

מעט על כאבי גב תחתון על רקע יציבה לקויה.

העומס והכובד שמופעלים על הגב התחתון הם עצומים. הגב התחתון לוקח על עצמו את מירב הכובד של פלג גוף עליון, ובד בבד הוא גם משמש מעין מנוף שמרים את הרגליים, ולוקח אותן ממקום למקום. וזה עוד לפני שדיברנו בכלל על החבילות הכבדות שאנחנו סוחבים שמעמיסים עוד על הגב התחתון.

למען האמת. הפלא האמיתי הוא לא כאשר הגב התחתון כואב, אלא כאשר הוא לא כואב. עם העומס שמוטל עליו הוא אמור היה לכאוב יום יום, שעה שעה.

ואיך זה באמת שהוא לא כואב בדרך כלל?

התשובה לכך היא המבנה האנטומי המיוחד של הגב. הגב בכלל ובתוכו הגב התחתון בנוי בצורה מעוררת השתאות. זה כולל חוליות, עצמות, רצועות, שרירים, אמצעי בלימה רכים ועוד. כאשר כל אלה שזורים, בנויים, מעוצבים ומהונדסים, בצורה מדויקת להפליא. ורק בזכות כך הגב התחתון מצליח לעמוד בעומס.

כל זה עובד כל עוד אנחנו מקפידים על יציבת גוף תקינה. כלומר אנחנו עומדים, יושבים ושוכבים בצורה נכונה. אבל ברגע שהיציבה שלנו לקויה, כלומר עקומה ומעוותת. כל המבנה של הגב מאבד את הצורה המיוחדת שלו. השרירים נמתחים, החוליות נצמדות ונשחקות וכו' ובקיצור המבנה המדהים של הגב השומר עליו ומקנה לא את היכולת לשרוד, קורס, ואז כאבי הגב התחתון מופיעים מהר מאוד.

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

יציבה לקויה – הרגל רע, או מבנה גופני לקוי?

יציבה לקויה עשויה לנבוע גם מהרגל גופני רע שסיגלנו לעצמנו, וגם ממבנה גופני בעייתי אובייקטיבי או חולשה גופנית:

 

  • הרגל גופני

יש לאנשים נטייה להתרגל לכל מיני תנוחות גוף. חלקן לא מועילות אך גם לא מזיקות, אך חלקן מזיקות ומולידות כאב.

הרגלים אלו יכולים לכלול עמידה בצורה עקומה, ישיבה לא נכונה, או שכיבה מסורבלת. אלו הרגלים שאנחנו לא נולדים איתם, אלא מאמצים אותם עם הזמן והופכים אותם לחלק אינטגרלי מאיתנו. בשלב מסוים התנוחות הבעייתיות האלו נעשות באופן אינסטינקטיבי ואוטומטי, כך שגם כאשר אנחנו מנסים להיגמל מהן, זה ממש קשה לנו.

בשנים האחרונות כאשר הישיבה מול מסכים הפכה נפוצה יותר, גם יציבת הגוף היא פחות טובה. וזאת מפני ישיבה ממושכת לא נכונה מול המסכים, והטיית הראש מטה לכיוון מסך הנייד.

 

  • מבנה גוף בעייתי

לפעמים זהו המבנה הטבעי של הגוף, שגורם ליציבת הגוף להיות לא מאוזנת. זה יכול להיות רגל אחת קצרה יותר מעמיתה, עקמת בגב, נטיית ראש לצד ימין או שמאל ועוד כל מיני עיוותים טבעיים בשלד שלנו.

בעיות אלו יכולות לגרום ליציבת גוף בעייתית שתגרום בסופו של יום לכאבי גב תחתון. חלק מבעיות אלו מולדות (כגון רגל ארוכה/קצרה) וחלק נעשות עם הזמן, לרוב בשנות הילדות והבגרות בהן השלד מתפתח ומעצב את עצמו. לכן כדי למנוע מצבים אלו יש לשים לב לכל עיוות בשלד הגוף עוד בגיל צעיר. אז, כאשר תהליך הגדילה עודנו באיבו ניתן להשפיע עליו באמצעות טיפולים מתאימים.

 

  • חולשה גופנית

כאשר אנחנו סובלים מחולשה גופנית כללית, ובפרט מחולשת שרירים באזור הגב התחתון. זה עשוי להקשות מאוד על החזקת הגוף בצורה תקינה. כאשר השרירים רפויים הם לא מצליחים לייצב את הגוף באופן שאנחנו רוצים, וכתוצאה מכך עשויים להתפתח כאבי גב תחתון.

 

כיצד מתמודדים עם יציבה לקויה הגורמת לכאבי גב תחתון?

זה תלוי בגורם הפנימי ליציבה הלקויה. והנה מספר דרכי התמודדות אפשריות:

  1. להיגמל מהרגלי יציבת גוף גרועים. זה תהליך המצריך סבלנות, אבל בהתמדה ובמספיק רצון זה בהחלט אפשרי.
  2. במקרים של בעיות שלד אובייקטיביות מומלץ לפנות לטיפול פיזיותרפיה כדי לתקן את המעוות, ולהקנות לשלד את הגמישות שתעזור לו להתמודד עם העיוות המסוים.
  3. להקפיד על פעילות גופנית מתמדת ועל פעילות אירובית. פעולות אלו נחוצות לחיזוק שרירי הגב התחתון. ככל שנשמור על כושר גופני טוב יותר, השרירים שלנו יהיו חזקים מספיק בשביל לתמוך בגב התחתון ולמנוע כאב מיותר.

 

לסיכום:

כאבי גב תחתון עשויים לנבוע משלל סיבות, אחת הנפוצות שבהן זו היא יציבה לקויה. כאשר אנחנו מסגלים לעצמנו הרגלים בעייתיים בצורה בה אנחנו מחזיקים את הגוף, אנחנו מפעילים לחץ מיותר על הגב התחתון וזה עשוי לגרום שם לכאב אקוטי.

שאלות נוספות

במקרה כזה מומלץ לפנות לטיפול פיזיותרפי שיעזור לכם לחזור ליציבה תקינה.
בהחלט. יציבה לקויה מאמצת מאוד את השרירים, מותחת אותם ומעייפת אותם. וזה עשוי לגרום לכאב.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.