סרטן הלבלב וכאבי גב תחתון? – האם יש קשר?

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

סרטן היא מילה שאנשים נרתעים להוציא מהפה, ובמיוחד כשמדובר בסרטן הלבלב. אין צורך להכביר במילים על מחלת הסרטן בלבלב ומשמעויותיה, אך במידה והיא קיימת חשוב להכיר את תסמיניה ולדעת האם יש קשר בינה לבין כאבי גב תחתון.
כאבי גב תחתון הם כאבים נפוצים מאוד, ולא חסרות סיבות שבגינן הם צצים באין ספור הזדמנויות. אך אם בדרך כלל כאבי גב תחתון הם חלק מהשגרה האנושית שכבר התרגלנו אליה, הרי שלפעמים הם עשויים להוות עדות מטרידה למחלה מסוכנת. על כך תקראו בשורות שלפניכם.

סרטן הלבלב

תוכן עניינים

כמה מילים על סרטן הלבלב.

אי שם בין התריסיון לטחול, ממוקמת לה בלוטה בשם לבלב. גודלו של הלבלב קטן למדי והוא נאמד בכ15 ס"מ אצל אנשים בוגרים, אך חשיבותו לגוף הוא לאין שיעור גדול ומשמעותי יותר ביחס לגודלו הפיזי.

אחת המחלות החמורות מהן הלבלב עשוי לסבול, היא מחלת הסרטן. יש לא מעט סוגי סרטן המזוהים עם הלבלב, ורובן מתחילות להתפתח בצינורית הלבלב.

סרטן הלבלב איננו שכיח מאוד, אך הוא מסוכן ובעייתי מאוד. מה שמאוד מסוכן בסרטן הלבלב, היא העובדה שהוא לא מייצר ברוב המקרים תסמינים בשלבים הראשונים להופעתו, מה שגורם לכך שהוא מתגלה רק בשלבים מאוחרים ומתקדמים יחסית, כאשר הוא כבר התפשט לאיברים נוספים באזור, מה שמקשה על הטיפול היעיל בו.

בשנים האחרונות עם התקדמות עולם הרפואה בכל התחומים, חלה גם התקדמות משמעותית בטיפול בסרטן הלבלב, כך שסיכויי ההישרדות של האנשים הסובלים ממנו עלה פלאים. אך עם זאת עדיין נחשב סרטן הלבלב לקטלני ומסוכן, והוא מדורג גבוה מאוד (מקום 4) מבחינת הקטלניות שלו מבין שאר סוגי הסרטן.

חשוב מאוד לגלות את סרטן הלבלב כאשר הוא עוד בחיתוליו, ולהתייחס ברצינות לכל תסמין העשוי להעיד על קיומו, על מנת להעלות את הסיכוי להתמודד איתו טוב יותר.

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

האם יש קשר בין כאבי גב תחתון לסרטן הלבלב?

נתחיל מהסוף. סרטן הלבלב עשוי לגרום לכאבי גב תחתון!

אמנם כאמור רוב החולים במחלה, לא ידווחו על תסמין כל שהוא המעיד על המחלה, ורק חלק מסוים יחושו בתסמין חריג כזה או אחר, שאחד מהם הוא כאב גב תחתון.

לרוב יתחילו כאבים להופיע קודם כל בבטן העליונה, ורק לאחר מכן הם יתפשטו גם לגב התחתון.

כאבי גב תחתון הם לא התסמין היחיד המזוהה עם סרטן הלבלב, החולים במחלה עשויים לסבול גם מ: צהבת על כלל תסמיניו, בחילות והקאות, ירידה במשקל, צריבות בקיבה, דיכאון, עייפות חזקה, שלשולים, גירודים ועוד.

במידה וסובלים מתסמינים אלה לאורך זמן מה, ללא סיבה הגיונית הנראית לעין, חשוב מאוד לפנות לאבחון אצל הרופא, על מנת להתגבר עליהם, ובמידת הצורך לאבחן את הגורם העומד מאחוריהם.

הכאבים בגב התחתון ושאר התסמינים, עשויים להופיע לסירוגין, או להפוך להיות כרוניים.

 

למה גורם סרטן הלבלב לכאבי גב תחתון?

הלבלב והגב התחתון לא בדיוק ממוקמים באותו אזור בגוף, אבל המרחק הנ"ל לא מונע מהכאבים בגב התחתון להופיע.

הסיבה הסבירה ביותר לכאב זה היא שסרטן הלבלב משפיע גם על איברים סמוכים כמו הקיבה והמעיים על ידי כך שהוא מתפשט אליהם במהירות, מה שעשוי לגרום לגידולים האלה ללחוץ על עצבים מסוימים שמשדרים את הכאב גם לגב התחתון.

 

הצד החיובי בכאבי גב תחתון המופיעים בעקבות סרטן הלבלב.

כאמור סרטן הלבלב פועל באופן שקט ומחתרתי ומבלי לעורר עדות לקיומו, כך שאצל נתח גדול מהחולים בו, הוא מתגלה רק כאשר הוא כבר מצוי בשלבים מתקדמים מאוד. ובמובן זה יכולים הכאבים בגב התחתון המופיעים בעקבות המחלה להציל את המצב, ולעזור לחולה לגלות את המחלה בשלבים מוקדמים יחסית.

לא, זה לא אומר שכל כאב בגב התחתון אמור לעורר דאגה ולגרום לנו לחשוש מקיומו של סרטן הלבלב. אך במידה ויש רקע של סרטן הלבלב במשפחה, או שיש חשש בעקבות סיבות נוספות שמעידות על קיומו, חשוב להתייחס לכאבי הגב התחתון ברצינות, ולפנות לבדיקה רפואית ולפעול בהתאם להוראות הרופא, על מנת לשלול או חלילה לאשש את החשש.

 

האם יש דרך להקל על כאבי גב תחתון כתוצאה מסרטן הלבלב?

כמובן שהדרך היחידה למגר בצורה טוטאלית את כאבי הגב התחתון, היא פשוט למגר את סרטן הלבלב.

אך עד אז יש מי שימצא הקלה על ידי הרכנת הגוף קדימה, או על ידי ישיבה. התנוחה הפחות מומלצת היא דווקא שכיבה, שעשויה להחמיר את תחושת הכאב.

כמו כן ניתן להרגיע את הכאבים בגב התחתון בעזרת כדורים, תרופות וזריקות בהתאם להמלצת הרופא.

 

לסיכום:

  • בין שלל הסיבות להופעת כאבי גב תחתון, ניתן גם למצוא את סרטן הלבלב. מדובר בסוג סרטן נדיר יחסית, שמייצר כאבי גב תחתון רק בחלק מהמקרים.
  • חשוב להתייחס לכאבים אלו ברצינות, על מנת לזהות את הגורם להם בשלב מוקדם.

שאלות נוספות

רק במקרים נדירים מאוד, כאבי גב תחתון מתפתחים בעקבות סרטן הלבלב.
לעיתים הם כרוניים, ולעיתים הם מופיעים לסירוגין.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.