כל מה שצריך לדעת על כאבי גב תחתון ובטן תחתונה

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

מה לא נאמר או נכתב על כאבי גב תחתון? ובצדק. כאבי גב תחתון מהווים כאבים מאוד נפוצים. למעשה כמעט כל בן אדם חווה או יחווה כאבי גב תחתון בחייו. אבל מה שפחות שכיח הוא שילוב של כאב גב תחתון ובטן תחתונה. נכון שהשילוב הזה הוא פחות נפוץ מכאבי גב תחתון כאשר הם באים לבד. אבל הוא עדיין מספיק שכיח בשביל שנציף את הבעיה ונכתוב עליו.
בשורות הבאות נלמד קצת על כאבי גב תחתון ובטן תחתונה, ולמה לעיתים הם יוצרים שיתופי פעולה ביניהם ותוקפים אותנו יחדיו. ולמה זה עלול להיות מסוכן?

כאבי גב תחתון ובטן

תוכן עניינים

אז מה זה כאב גב תחתון ובטן תחתונה?

השכיחות של כאבי גב וכאבי בטן גבוהה. השכיחות של כאבי גב היא עד 80% ואילו השכיחות של כאבי בטן גבוהה עד 50%. ישנם גורמים רבים שיכולים לתרום לכך כמו השמנת יתר, עישון, דיאטה ועוד.

כאבי גב כשלעצמם הם אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות בעולם. לכאבי גב יש הרבה סיבות שונות ויכול להיות קשה לזהות את הסיבה המדויקת. זה גם קשה לטיפול כי ישנם סוגים רבים ושונים של כאבי גב תחתון כגון כאב גב תחתון כתוצאה מדלקת או פריצת דיסק ועוד.

כאבי בטן כשלעצמם הם בעיה בריאותית נפוצה נוספת, שיכולה להיגרם מהרבה דברים שונים. עם זאת, ישנם מצבים מסוימים שסביר יותר מאחרים להוביל לכאבי בטן, כגון דלקת התוספתן ואבני מרה.

 

מתי כאב גב תחתון ובטן ביחד מופיעים?

 קיימים מספר מקרים בהם הכאב בגב התחתון ובבטן התחתונה מורגשים ביחד.

והנה הן הסיבות העיקריות לכך:

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

  • לעיתים כאבי גב תחתון ובטן תחתונה מורגשים בעת ובעונה אחת , כי כאבי גב תחתון עלולים להקרין לבטן עקב מצב המכונה כאב מופנה. כאב מופנה הוא כאשר העצבים של הגב התחתון שולחים אותות למוח שגורמים לו להרגיש כאילו הם מגיעים ממקום אחר בגוף.
  • דלקת הלבלב היא סוג של דלקת בלבלב. זה יכול לגרום לכאבי בטן חזקים ובחילות. עם זאת, זה יכול גם לגרום לכאבי גב תחתון.
    דלקת הלבלב עלולה לגרום לכאבי גב תחתון על ידי דחיסה של הלבלב או מתיחתו יותר מדי, מה שעלול לגרום לגירוי עצבי או לדלקת.
  • דלקת בכיס המרה היא אחת הסיבות לכאבי בטן ולכאבי גב תחתון.
    כיס המרה הוא איבר קטן שיושב מתחת לכבד. הוא אוגר מרה, שהיא נוזל המסייע לעיכול. אבני מרה נוצרות כאשר כולסטרול וחומרים אחרים יוצרים גבישים ואלה עלולים לסתום את דרכי המרה ולהוביל לדלקת של כיס המרה. כאשר המרה מתגבשת, היא עלולה לגרות את רירית כיס המרה, אשר בתורה מגרה את העצבים הסמוכים. הגירוי של העצבים הללו גורם לכאב להקרין מכיס המרה בין היתר אל הגב התחתון
    התסמינים השכיחים ביותר של אבנים בכיס המרה הם: בחילות, הקאות, כאבים בצד הימני העליון של הבטן וחום.
  • אנדומטריוזיס הוא מצב שבו הרקמה שמצפה את הרחם (רקמת רירית הרחם) צומחת מחוץ לרחם. זה יכול לגרום לכאבים חזקים ואי נוחות בגב התחתון, בבטן ובאזור האגן של האישה.

אנדומטריוזיס יכול לגרום לכאבי גב תחתון בשתי דרכים:

    • רקמת רירית הרחם שצומחת על איברים אחרים כגון שחלות, חצוצרות או מעי עלולה לגרום לדלקת וצלקות. זה מוביל לכאב ואי נוחות באזורים אלה.
    • רקמת רירית הרחם עלולה להיצמד לעצבים סמוכים באגן ובבטן. זה גורם לכאב מכיוון שעצבים אלו רגישים למגע וללחץ.

אלו רק חלק מהסיבות האפשריות לשילוב בין כאבי גב תחתון ובטן תחתונה.

 

אז מה עושים עם כאב גב תחתון שמקרין לבטן?

כאשר מופיעים כאבים בגב התחתון ובבטן התחתונה יש לפנות מהר ככל האפשר לרופא, על מנת לבדוק את הסיבה לכאבים. אין לזלזל ולדחות את הפניה לרופא. לעיתים השילוב בין כאבי הגב והבטן יכולים להצביע על בעיה רפואית חמורה העשויה לסכן חיים.

 

איך אנחנו ב lowerbackpain יכולים לעזור לכם עם כאבי הגב תחתון שמקרינים לבטן?

בזכות הניסיון האדיר שיש לנו עם כאבי גב תחתון, אנחנו מכירים היטב את כל הטיפולים הרבים המוצעים לכל סוגי כאבי הגב הקיימים, כולל כאבי גב תחתון ובטן תחתונה. אנחנו נחשפים לא פעם למקרים של אנשים שסובלים שנים רבות מכאב גב תחתון, רק בגלל שהם לא מקבלים את ההכוונה הנכונה לטיפול אותו הם כל כך צריכים. לאורך הזמן הצלחנו להתאים פתרונות מעולים ויעילים לכאבי גב תחתון, גם לאנשים שחשבו שלכאבי הגב שלהם אין באמת מזור. אנחנו מאמינים שגם לכאבי הגב תחתון ובטן התחתונה שלכם אנחנו נדע לתת את המענה ההולם – פנו אלינו כעת, ותפסיקו לסבול.

 

לסיכום:

  • כאבי גב תחתון ובטן תחתונה הם כאבים נפוצים כאשר הם באים בנפרד.
  • כאשר כאבים אלו מופיעים יחדיו זה יכול לנבוע בין היתר מ: כאבי גב המקרינים לבטן, דלקת הלבלב, דלקת כיס המרה, אנדומטריוזיס.
  • כאשר נתקלים בכאב מסוג זה יש לפנות בדחיפות לבדיקת רופא, אין לדחות. זה יכול מסוכן לעיתים.
  • פניתם לרופא והוא לא ממש הצליח לעזור לכם? אנחנו נפנה אותכם לטיפול המומלץ בעבורכם על מנת לקטוע את מעגל הסבל, פנו אלינו כעת>>>.

בהצלחה רבה.

שאלות נוספות

כאבי גב תחתון המופיעים ביחד עם כאבי בטן, יכולים לנבוע גם מבעיה בגב התחתון המקרינה לבטן, וגם מבעיה בבטן המקרינה לגב התחתון. חשוב לגשת לרופא להבחנת מקור הכאבים.
אמנם לא תמיד השילוב בין הכאבים מעיד על מצב מסוכן. אבל זה בהחלט עשוי להעיד לפעמים על מצב בריאותי בעייתי ומסוכן. ולכן חשוב מאוד לפנות לבדיקה מקיפה אצל רופא בהקדם.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.