כאב גב תחתון לא מוסבר? – תבדקו את כפות הרגליים

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

אם אתם סובלים מכאבי גב תחתון, חשוב שתדעו שאתם ממש לא מיוחדים בזה. מעל 80% מהאוכלוסייה מתמודדים עם הכאבים האלה במהלך חייהם.
אך אם אתם סובלים מכאבי גב תחתון פעם אחר פעם, ואתם לא מצליחים לאפיין את הגורם להם, כדאי לכם קודם כל לבדוק אם אין לכם בעיה כל שהיא בכפות הרגליים. בעיה בכף הרגל, גורמת לנו לצעוד בצורה לא תקינה ומעוותת, וזה עשוי להוביל לכאבי גב תחתון.
עוד על כך תקראו בשורות הבאות.

בעיות בכף הרגל שגורמות לכאבי גב תחתון

תוכן עניינים

מעט על הקשר בין כאבי גב תחתון לבעיות בכפות הרגליים.

כאבי גב תחתון עשויים להיגרם מאין ספור סיבות. לרוב מדובר במאמץ פיזי מופרז שמוביל למספר ימים של כאב בגב התחתון. אך כאמור ייתכנו עוד גורמים רבים לכך.

חשוב מאוד לאפיין את הגורם לכאבי גב תחתון, על מנת לטפל בשורש הבעיה ולהיפטר מהכאבים. למשל אם הכאבים נובעים מהשמנת יתר, צריך לחזור למשקל תקין וכו'.

רבים מהסובלים מכאבי גב תחתון מתמודדים עם בעיה כל שהיא בכפות הרגליים, אך הם לא תמיד מבינים שייתכן שהיא הגורמת לכאבי גב התחתון. לכן הם גם לא ממהרים לטפל בבעיה הזאת. אז קודם כל חשוב להיות מודעים לאפשרות הזו.

בעיה בכף הרגל עלולה לגרום לכאבי גב תחתון מכיוון שבמצב זה כף הרגל אינה מסוגלת לספק תמיכה מספקת למשקל הגוף. למה? משום שכאשר כואב לנו לעמוד על כפות הרגליים בצורה מוחלטת ומלאה, אנחנו פשוט נמנעים מלעשות זאת, ואנחנו עומדים על קצות האצבעות או על צידי כפות הרגליים, שכמובן לא מצליחים לקחת על עצמם את כל כובד משקל הגוף. וכאשר כפות הרגליים לא נוטלות על עצמן את משקל הגוף, עצמות ושרירים אחרים מתאמצים יתר על המידה, ולוקחים על עצמם את התפקיד, וזה עשוי להוביל בסופו של דבר לכאבי גב תחתון.

בנוסף, בעיה בכף הרגל יכולה לגרום לכאבי גב תחתון מכיוון שהיא תשפיע על אופן ההליכה והעמידה שלנו. אם יש לנו בעיה בכף הרגל שגורמת לנו ללכת ולעמוד בצורה לא תקינה, היא תשפיע על יציבת הגוף שלנו ותהפוך אותה ללא תקינה. וכידוע יציבה לקויה היא אחד הגורמים הנפוצים ביותר לכאבי גב תחתון.

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

מה הן הבעיות העיקריות בכפות הרגליים שגורמות לכאבי גב תחתון?

 

  • פלנטר פאסייטיס

פלנטר פאסייטיס הוא סוג של כאב בכף הרגל שיכול להיגרם על ידי פציעה או משקל רב מדי המופעל על כף הרגל. הוא מאופיין בכאב בעקב ונוקשות בקשת כף הרגל. פלנטר פאסייטיס היא רצועה עבה של רקמה העוברת מהעקב לכדור כף הרגל ועוזרת לתמוך בקשת.

התסמינים של דלקת כף הרגל בדרך כלל גרועים יותר בבוקר ומשתפרים במהלך היום כאשר כפות הרגליים מתחילות להתחמם. זה לא נדיר שלאנשים עם פלנטר פאסייטיס יש כאבים בגב התחתון, בין אם בגלל מכופפי ירכיים הדוקים או בגלל יציבה לקויה בישיבה או עמידה בעקבות פלנטר פאסייטיס.

 

  • יבלות בכפות הרגליים

יבלות בכף הרגל עשויות להיגרם גם מווירוס וגם מחיכוך ושחיקה של כפות הרגליים. כך או כך, כאשר יש יבלת באזור מסוים בכף הרגל, זה גורם לכאב, וכדי להימנע מחיכוך עם האזור הכואב, אנחנו מעוותים את ההליכה שלנו. מה שפוגע ביציבת הגוף שלנו, ומטיל עודף משקל על חלקי גוף שונים. מצב זה עשוי להוביל לכאבי גב תחתון.

 

  • כאבי קשת

קשת כף הרגל מורכבת מקבוצת עצמות הנקראות עצמות הטרסל. עצמות אלו מחוברות ברצועות ומוקפות בשריר ובעור. כאשר אחת או יותר מעצמות הטרסל הללו אינן במקומן הנכון, זה יכול להוביל לכאבים בכפות הרגליים.

חוסר יישור כפות הרגליים בגין  בעיה זו יכול להוביל גם לכאבי גב תחתון מכיוון שהשרירים התומכים בעמוד השדרה שלך יימתחו יתר על המידה או יתאמצו כדי לפצות על חוסר התפקוד של עצם הטרסל הלא מיושרת.

 

  • עור סדוק

עור סדוק בכפות הרגליים עלול להוביל לכאבי גב תחתון. הסיבה לכך היא שמשקל הגוף שלנו אמור להיות מופץ באופן שווה על פני כף הרגל. כאשר יש עור סדוק בכפות הרגליים, אנחנו נמנעים מלדרוך על האזורים הסדוקים, מה שמעוות את היציבה, מכביד על אזורי גוף אחרים ומוביל לכאב בגב התחתון.

 

 

כיצד מתמודדים עם כאבי גב תחתון הנגרמים מבעיות בכפות הרגליים?

זה מאוד תלוי באופי הבעיה. אם זה יבלת או עור סדוק מומלץ לפנות לרופא עור, ואם זו בעיה אורטופדית יש לפנות לאורטופד, ולטפל בבעיה מהשורש.

 

לסיכום:

  • כאבי גב תחתון עשויים להתפתח בין היתר בגלל בעיות בכפות הרגליים.
  • כאשר קיימת בעיה הגורמת לכאב בכפות הרגליים, אנחנו נמנעים מדריכה מלאה עליהן, מה שמעוות את היציבה ומעמיס משקל עודף על שאר חלקי הגוף. והתוצאה היא כאבי גב תחתון.

שאלות נוספות

אם הבעיה בכף הרגל היא אורטופדית, ייתכן שמדרסים יהיו הפתרון. בכל מקרה יש להתייעץ עם רופא אורטופד.
כן. העור הסדוק גורם לעמידה לא מלאה על כף הרגל, שגורמת לכאבי גב תחתון.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.