רפלקסולוגיה לכאבי גב תחתון – טיפול טבעי יעיל ומומלץ

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

כאבי גב תחתון פעם ב4 שנים לאורך מספר ימים, לא יגרמו לנו בדרך כלל לחפש פתרונות בדמות רפלקסולוגיה. אך הדבר שונה בתכלית כאשר כאבי הגב התחתון נעשים כרוניים ואקוטיים, ופוגעים קשות באיכות ושגרת החיים. במקרה שכזה יש לנו שתי אופציות: או להלעיט את עצמנו עם משככי כאבים ונוגדי דלקת, שעשויים לגרום לתופעות לוואי ולנזק בטווח הארוך. או לבחור בטיפול אלטרנטיבי טבעי ומצוין, כגון רפלקסולוגיה.
על טיפול רפלקסולוגיה לכאבי גב תחתון תקראו יותר במאמר זה.

רפלקסולגיה

תוכן עניינים

מעט רקע על כאבי גב תחתון ורפלקסולוגיה

 

כאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון, הם אחד הכאבים הנפוצים ביותר בעולם, ואחד ממחוללי הנכות העיקריים במערב. מעל 80% מהאנשים חווים אפיזודות של כאבי גב תחתון בחייהם. כאבי גב תחתון עשויים להיגרם מאין ספור גורמים וסיבות כגון: מאמץ פיזי, פגיעה טראומטית, הריון, עודף משקל, לחץ וחרדה, עישון ואלכוהול, העדר פעילות גופנית ועוד.

לרוב באים הכאבים לאורך מספר ימים, אך לעיתים הם הופכים להיות כרוניים, ואז הם משבשים לחלוטין את החיים, ואפילו גורמים לנכות מלאה וקשה.

רפלקסולוגיה

תארו לעצמכם מסך מגע מתקדם, שמציג מלא נקודות לחיצה. כל נקודה שכזו מכוונת לאחד מאבריו של האדם, וכאשר לוחצים עליה, האבר ההוא מתרפא. נשמע כמו מדע בדיוני, ששייך לעולם הרפואה של עוד 426 שנה?

אז זהו שלא! לפי תורת הרפלקסולוגיה לכל אחד מאיתנו יש 'מסך' שכזה, והוא כף הרגל שלו. היכן שאנחנו רואים כף רגל משמימה וחלקה, מומחי הרפלקסולוגיה רואים משטח רווי נקודות, כאשר כל נקודה מסמלת חלק גוף אחר, ובאמצעות לחיצות נכונות על אותן נקודות ניתן להפחית כאב ולרפא את אותם חלקי גוף שמשוקפות על ידי הנקודות על כף הרגל.

שיטת הרפואה הזו היא עתיקה מאוד, ועדויות לטיפול באנשים באמצעות כפות רגליהם, ניתן למצוא בתקפות פרה היסטוריות במדינות כמו הודו, סין ומצרים.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

נכון להיום הרפלקסולוגיה נחשבת לשיטת טיפול מאוד יעילה ובריאה בהרבה מאוד תחומי בריאות, כמו גם הקלה וטיפול בכאבי גב תחתון. נכון להיום נעשה שימוש ברפלקסולוגיה בכל מדינות המערב וגם בארץ.

 

תהליך הטיפול בכאבי גב תחתון על ידי רפלקסולוגיה

בשלב הראשון יבקש המטפל להכיר טוב יותר את המטופל. הוא יתעניין באופי הכאבים בגב תחתון ובעוצמתם, ויבקש לקבל רקע על ההיסטוריה הרפואית של המטופל.

בשלב שלאחר מכן, הטיפול יתחיל. המטופל ישכב על הגב על מיטת הטיפולים, לא לפני שהוא הוריד נעליים וגרביים כמובן. המטפל יבקש לוודא שתנוחת השכיבה נוחה למטופל, מכיוון שהרוגע והשלווה של המטופל קריטיים להצלחת הטיפול, ולתוצאות מקסימליות.

במהלך הטיפול ילחץ המטפל על הנקודות בכף הרגל שמכוונות לגב התחתון. הלחיצה עשויה להקל מאוד כאבי הגב התחתון, ולעיתים אף לפתור בעיות משמעותיות שגורמות לכאבים. המטפל יחתור להגיע למניע הפנימי לכאבי הגב התחתון (לעיתים בעיות בבטן או באזורי גוף אחרים מקרינים כאב לגב התחתון) כדי לטפל בשורש הבעיה, ולא רק בסימפטום.

במקרה של כאבי גב תחתון יתקיימו 1 עד 2 טיפולים רפלקסולוגים מידי שבוע, כאשר כל טיפול ימשך על פני כחצי שעה עד 45 דקות. הטיפול המומלץ יותר הוא זה של ה45 דקות. כאשר הקצר יותר מיועד לתינוקות או קשישים שקשה להם לסבול עיסוי ערוך בכפות הרגליים.

 

טיפול רפלקסולוגי בכאבי גב תחתון, כרוך בכאב או בסיכון?

בגדול רפלקסולוגיה איננו טיפול כואב. ונעימות המגע בכפות הרגליים תלויה במומחיותו של המטפל וטיב ידיו. מטפל איכותי יידע לעסות את כפות הרגליים בצורה נעימה ומרפה, ואפילו מהנה.

יחד עם זאת חשוב לדעת שבמקרה של כאבי גב תחתון, כאשר המעסה ייגע ספציפית בנקודה בכף הרגל שמכוונת אל הגב התחתון, עשוי המטופל לחוות אי נעימות. במקרה כזה חשוב לשקף למטפל את התחושה.

בטיפול רפלקסולוגיה בגב התחתון אין כל סיכון. מדובר בטיפול בטוח לחלוטין ונטול תופעות לוואי. גם במקרים בהם הרפואה הקונבנציונלית ממליצה להניח לבעיה בגב התחתון, מכיוון שהטיפול עשוי רק להחמיר את המצב. טיפול ברפלקסולוגיה הוא יעיל ובטוח, ועשוי להיות אולי דרך הטיפול האפקטיבית היחידה.

 

לאילו גילאים מתאים טיפול רפלקסולוגיה בגב התחתון?

לרפלקסולוגיה אין גיל. הטיפול יעיל גם לילדים קטנים שסובלים מכאבי גב תחתון, וגם לאנשים מבוגרים מאוד. נכון להיום בשל אורח החיים המודרני, בו אנשים נמנעים מפעילות גופנית ויושבים כל היום מול המסכים, כאבי גב תחתון הפכו למגפה של ממש גם בקרב אנשים צעירים מאוד, ואלה יכולים למצוא מזור לכאבים שלהם דווקא בטיפול רפלקסולוגיה.

 

לסיכום:

  • ההתמודדות עם כאבי גב תחתון כרוניים, שולחת אותנו לצריכת המון כדורים ותרופות, שעלולים לגרום לתופעות לוואי לא נעימות, ואף להזיק לגוף בטווח הארוך.
  • אבל היי יש אלטרנטיבה – טיפול רפלקסולוגיה טבעי ויעיל בכאבים בגב התחתון, יחסוך מאיתנו צריכת תרופות מעיקות.

שאלות נוספות

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול נטולת סיכונים, והיא מומלצת במיוחד לנשים הריוניות.
רפלקסולוגיה עשויה בהחלט להקל על כאבי פריצת דיסק, ואף לסייע בריפוי מלא של פריצת הדיסק.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.