כאב גב תחתון מקרין למפשעה? כל מה שחייבים לדעת

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

אם רק היינו מצליחים להרחיק את כאבי הגב התחתון מחיינו, היינו חיים בעולם הרבה יותר בריא ומשוחרר. כאבי גב תחתון הפכו זה מכבר לאחד הכאבים הכי נפוצים בעולמנו המתקדם. אין כמעט מי שיצליח לחמוק מכאב זה. זה עלול לתקוף כל אחד, בכל תקופה בחיים.
כמובן שכאבי גב תחתון שכיחים יותר בגילאים המתקדמים. הכאב בגב התחתון נובע לרוב ממתיחת שריר או רצועה. והוא אמור לעבור מעצמו תוך תקופה קצרה יחסית, למעט מקרים מסוימים שבהם הכאב לא חולף לאחר תקופה של מעל 6 שבועות, או שהכאב בגב התחתון מלווה גם בתסמינים נוספים כמו, חום, עקצוץ או העדר תחושה ברגליים, כאבי בטן, ועוד. שבמקרים אלו ייתכן ומדובר בבעיה עמוקה ומורכבת יותר, ויש לפנות לבדיקת רופא בהקדם.
העניין הוא שלא תמיד הכאב בגב התחתון מורגש רק בגב התחתון. לעיתים הוא מורגש גם במפשעה בעוצמות שונות.
במאמר הבא נתמקד בכאבי גב תחתון שמקרינים למפשעה, מה הסיבה לכך, איך ולמה זה קורה? האם זה מסוכן? וכיצד מטפלים?
התחלנו.

כאב גב תחתון מקרין למפשעה

תוכן עניינים

מה זה כאב גב תחתון שמקרין למפשעה?

 כאבי גב תחתון המקרינים למפשעה בלילה או ביום הם סימפטום שכיח, וזה יכול לנבוע ממגוון סיבות.

כאן אנחנו מביאים לכם את הגורמים העיקריים לכאבי גב תחתון המקרינים למפשעה:

 

  • סיאטיקה

סיאטיקה היא סוג של כאב שמקורו בגב התחתון ומקרין על פי רוב למפשעה, או גורם לכאבי גב תחתון עם הקרנה לרגליים. הכאב יכול להיגרם על ידי פריצת דיסק, דורבן עצם או התכווצות שרירים. שנגרמים בין היתר מישיבה ארוכה מידי, פציעה פתאומית, מאמץ פיזי, ועוד.

העצב הסיאטי הוא אחד העצבים הגדולים בגוף. זה עובר מהגב התחתון לכפות הרגליים ומספק תחושה לחלקים מסוימים של הרגליים, כמו גם מספק תחושה וכוח לחלקים מסוימים של שרירי הישבן. סיאטיקה מתרחשת כאשר משהו מפעיל לחץ על העצב הזה, כגון פריצת דיסק או דורבן עצם, או כאשר יש גירוי ברקמה שמסביב.

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

  • פריצת דיסק

עמוד השדרה מורכב מסדרה של עצמות הנקראות חוליות. בין כל חוליה נמצא דיסק המתפקד ככרית, המספק בלימת זעזועים ויציבות לעמוד השדרה. פריצות דיסק מתרחשות כאשר חלק מהחומר דמוי הג'ל במרכז הדיסק דולף החוצה, וגורם ללחץ על העצבים שעוברים דרכו.

התסמין השכיח ביותר של פריצת דיסק הוא כאבי גב תחתון, שעלולים להיות מלווים בקרינה למפשעה.

 

  • מחלת דיסק ניוונית

מחלת דיסק ניוונית היא מצב המתרחש כאשר הדיסקים בעמוד השדרה מתחילים להתפרק ולהידרדר. זה יכול לגרום למגוון תסמיני כאב, כולל כאבי גב תחתון, שעלולים להקרין למפשעה.

הדיסקים נמצאים בין כל חוליה בעמוד השדרה. תפקידם העיקרי הוא לרפד בין החוליות ולתמוך בחוליות . במחלת דיסק ניוונית, הדיסקים הללו מאבדים בהדרגה את הגמישות והחוזק שלהם, מה שעלול להוביל להתפרקותם ולהידרדרות עם הזמן.

 

  • היצרות עמוד השדרה

היצרות עמוד השדרה היא מצב שבו תעלת עמוד השדרה מצטמצמת, מה שגורם ללחץ על חוט השדרה. ההיצרות עלולה להיגרם על ידי דורבנות עצם, דלקת פרקים או פריצת דיסק. כתוצאה מלחץ זה עלולים שורשי העצבים להתגרות או להידחס ולהוביל לכאבים בגב התחתון ו/או באזור המפשעה.

 

  • דלקת מפרקים בעמוד השדרה

דלקת מפרקים בעמוד השדרה היא מצב שבו הסחוס בעמוד השדרה שלך נשחק ומפתח דורבנות בעצמות. זה יכול לגרום לכאב כרוני, חולשה והגבלה בתנועתיות.

הכאב בגב התחתון מדלקת פרקים יכול להיות מורגש לא רק בגב אלא גם בחלקים אחרים של הגוף. אחד מהאזורים הללו הוא אזור המפשעה. המצב גם יכול לגרום לכאבי גב תחתון המקרינים למפשעה.

 

  • ספונדילוליסטזיס

ספונדילוליסטזיס  הוא מצב שבו חוליה אחת מחליקה קדימה מעל העצם שמתחתיה.

זה יכול לגרום לכאבי גב תחתון המקרינים למפשעה. הסיבה השכיחה ביותר לספונדילוליסטזיס היא שבר בחוליות. המצב יכול להיגרם גם מדלקת פרקים חמורה בעמוד השדרה. חלק מהאנשים נולדים עם ספונדילוליסטזיס, וייתכן שהסיבה לכך היא חריגה בעמוד השדרה שגורמת לחוליה אחת או יותר להחליק קדימה מהלידה.

 

אז מה צריך לעשות כאשר אנו סובלים מכאב גב תחתון המקרין למפשעה?

אין תשובה אחת לשאלה הזאת.

זה מאוד תלוי בגורם לכאבים, לעיתים זה משהו פשוט ושגרתי שלא מצריך טיפול רפואי כגון כאבי גב תחתון בהריון שמקרינים למפשעה. במקרים אלו ניתן להיעזר ולהקל על הכאב על ידי תרגילי מתיחה לגב, פיזיותרפיה, פעילות גופנית לחיזוק שרירי הגב, ועוד.

אבל לפעמים כאב גב תחתון המקרין למפשעה מצביע על בעיה חמורה יותר הדורשת בדיקת והבחנת רופא בהקדם.

אז אם אתם חווים כאב גב תחתון שמקרין למפשעה, תקבעו תור אצל הרופא. במידה וזה סתם כאב הוא ישחרר אותכם להתאוששות ביתית עם משככי כאבים ולפעמים גם בתרופות אנטי דלקתיות.

ואם מדובר במקרה חמור יותר הוא יאבחן אותכם להמשך טיפול.

 

איך אנחנו ב lowerbackpain יכולים לעזור לכם עם כאבי גב תחתון שמקרינים למפשעה?

כאבי גב תחתון שמקרינים למפשעה, כואבים פעמיים – גם בגב וגם במפשעה. מה שמכפיל את רמת הסבל, ופוגם את איכות החיים שלנו בצורה אנושה. אבל עם טיפול נכון ומדויק אפשר להעיף את שניהם בבת אחת מהחיים שלנו אחת ולתמיד.

אנחנו ב lowerbackpain מתמצאים היטב בעולם הטיפולים לכאבי הגב השונים. נתקלנו גם בהמון מקרים של כאבי גב תחתון שמקרינים למפשעה, שבאמצעות הכוונה נכונה שלנו לאנשי המקצוע הנכונים טופלו מהר מאוד. גם לכאבי גב התחתון שלכם המקרין למפשעה נשמח להתאים טיפול יעיל ומדויק – צרו איתנו קשר כעת, לחיים איכותיים ונטולי כאבים.

לסיכום:

  • כאב בגב התחתון הוא כאב נפוץ מאוד. לעיתים כאב גב תחתון מקרין למפשעה. וזה יכול לנבוע משלל סיבות, בית היתר מסיאטיקה, פריצת דיסק, מחלת דיסק ניוונית, היצרות עמוד השדרה, דלקת מפרקים בעמוד השדרה, וספונדילוליסטזיס.
  • במקרה ונתקלתם בכאבי גב תחתון המוקרנים למפשעה פנו לרופא להבחנה מקצועית.
  • במידה והרופא לא הצליח לספק לכם טיפול מספק לכאבי הגב התחתון המקרינים למפשעה, אנחנו ניתן לכם מתוך הניסיון הרב שצברנו, את היעוץ הטוב ביותר עד להעלמת הכאבים כליל, פנו אלינו כעת>>>.

שאלות נוספות

אם אתם חשים כאבי גב תחתון שמקרינים גם למפשעה, תדעו שאתם לא לבד. למעשה זה משהו די נפוץ, וזה לא בהכרח מעיד על משהו חמור במיוחד. אבל לפעמים כאבים מסוג זה כן עשויים להצביע על בעיה עמוקה וחמורה יותר.
הטיפול בכאבי גב תחתון המקרינים למפשעה תלוי מאוד בגורמים לכאב. במידה וגורמי הכאב יהיו שגרתיים, הטיפול יהיה שגרתי בהתאם. אבל במקרים בהם הגורם לכאב יתגלה כחמור יותר, הטיפול אף הוא יותאם למצב.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.