טיפול פיזיותרפיה בכאבי גב תחתון – טיפול שמרני ובריא

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

עם כל הכבוד לטיפולים השונים המוצעים לכאבי גב תחתון, יש טיפול אחד שספק אם קיים טיפול מקביל המסוגל להתחרות איתו מבחינת היעילות שלו. ומדובר כמובן על טיפול פיזיותרפיה.
כאבי גב תחתון זה לא משהו לחיות איתו לאורך זמן, זה פשוט בלתי אפשרי מהטעם הפשוט שהחיים עוצרים מלכת, והתפקוד השגרתי נפגע נואשות. כל עוד הכאב בגב התחתון נמשך ימים בודדים, שבוע או שבועיים, נכיל אותו. אבל מעבר לזה מומלץ לשקול לפנות בהקדם לטיפול פיזיותרפיה.
על הטיפול פיזיותרפיה לכאבי גב תחתון תקראו בשורות הבאות.

פיזיותרפיה לכאבי גב תחתון

תוכן עניינים

על קצה המזלג – מעט על כאב גב תחתון

בארצות הברית כאבי גב תחתון נחשבים לאחד ממחוללי הנכות המרכזיים. כן, פלח נכבד מתוך קהילת הנכים בארצות הברית, הם כאלו בגלל כאבי גב תחתון שלהם. ומה שקורה בארצות הברית רק מלמד על מגמה כלל עולמית מצערת זו.

כאבי גב תחתון יכולים להתפתח ממגוון סיבות. הסיבות העיקריות כוללות: העדר פעילות גופנית מספקת, יציבה לקויה, ישיבה ממושכת, פעילות גופנית מאומצת, הריון, גיל מתקדם, השמנת יתר ועוד.

לרוב כאבי גב תחתון באים אצל רוב האנשים באפיזודות קצרות וחולפות, אבל אצל חלק מהאנשים כאבי גב תחתון הופכים להיות כרוניים ובעייתיים במיוחד. וככל שהם לא יטופלו כנדרש הם רק ילכו ויחריפו. ולכן ככל שכאבי הגב מחריפים ונמשכים מומלץ לפנות בהקדם לטיפול במכון פיזיותרפיה, או אצל פיזיותרפיסט מומחה.

 

מתי ולמי מומלץ לפנות לטיפול פיזיותרפיה בכאבי גב תחתון?

פיזיותרפיה לכאבי גב תחתון כוללת תרגילים, מתיחות וטיפולים נוספים שעוזרים להקל על הכאב ולמנוע נזקים נוספים. זה גם עוזר לשפר את הניידות והגמישות באזור הגב התחתון.

לא כל מי שחש אי נוחות זמנית ומקומית בגב התחתון צריך לקום ולרוץ לטיפול פיזיותרפיה (למרות שתמיד זה מומלץ, וזה תמיד יכול רק להועיל). ברוב המקרים נוכל להתגבר על כאבי גב תחתון ללא צורך בהתערבות מקצועית. בין היתר נוכל לעשות זאת באמצעות פעילות גופנית או תרגילי חיזוק ומתיחה לגב.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

אך לא תמיד כאבי גב תחתון ממהרים להתפנות. ואז מומלץ לשקול טיפול פיזיותרפיה. במידה והכאב בגב התחתון לא חולף תוך שבועיים והוא חמור, מומלץ להתייעץ עם הרופא על קבלת טיפול פיזיותרפיה, וככל שהרופא ימליץ על כך יש לעשות זאת בהקדם.

כמו כן יומלץ לפנות לטיפול פיזיותרפי במקרים הבאים:

 

טיפול פיזיותרפיה לכאבי גב תחתון בהריון

כאבי גב תחתון נפוצים במיוחד בהריון. וזאת בשל השינויים ההורמונליים והאנטומיים העוברים על גוף האישה ההרה. ולכן חשוב מאוד בכל תהליך הריון להצטייד עם תרגילי פיזיותרפיה מתאימים על מנת למנוע, או לפחות להקל על כאבי הגב התחתון.

לנשים היודעות שיש להן רגישות מיוחדת לפתח כאבי גב תחתון בהריון מומלץ להתחיל לבצע תרגילי פיזיותרפיה עוד בטרם תחילת תהליך ההיריון, וזאת במטרה להכין ולחזק את הגב התחתון ושריריו מראש, באופן שיידע להתמודד היטב עם ההיריון.

כאשר מדובר על טיפול פיזיותרפיה בהריון, חשוב לפנות רק למטפלי פיזיותרפיה טובים ומקצועיים. וזאת כדי לוודא שהתרגילים שהאישה ההרה תבצע, יהיו בטוחים לה ולעובר. ליתר ביטחון מומלץ ליידע את הרופא שמלווה את תהליך ההיריון בסט התרגילים שהפיזיותרפיסט הכין.

 

 פיזיותרפיה לגב תחתון כדרך חיים בגילים המבוגרים

בגיל השלישי הגב התחתון מתחיל לשדר אותות שחיקה לאחר עשרות רבות של שנות פעילות סיזיפיות. בגיל זה הגב התחתון זקוק לחיזוקים משמעותיים ולטיפוח מתמיד. ולא, הוא עלול ללכת ולהתנוון יותר ויותר, ולגרור שלל בעיות קשות ומורכבות שמתחילות בגב התחתון אך יכולות ללכת ולהסתבך בהמשך.

ולכן מומלץ בחום בגיל זה לבקר מידי פעם מטפל פיזיותרפיה שייבחן את מצב הגב שלכם, את היציבה ותנוחות הגוף. ולפי זה הוא יתאים לכם תרגילים מיוחדים ומותאמים אישית שיבטיחו את בריאות הגב התחתון שלכם לאורך הרבה שנים טובות.

 

פיזיותרפיה – תחנה אחרונה לפני ניתוח בגב התחתון

יש בעיות מורכבות בגב התחתון שמאלצות את הרופאים לקבוע שחייבים לבצע טיפול פולשני. הרופאים ממש לא ששים לשלוח את המטופלים שלהם לפרוצדורה כזו, וזאת בשל המורכבות שבדבר והסיכונים הפוטנציאליים הטמונים בו. ולכן הרופאים יעשו הכול על מנת למצות עד תום את אופציות הטיפול השמרניות והבטוחות יותר.

וזאת הסיבה שפיזיותרפיה משמשת במקרים אלו כתחנה האחרונה לפני ההחלטה על ביצוע ניתוח גב תחתון. הרופאים יבקשו מהמטופל להתמסר לטיפול הפיזיותרפי ולעשות כל מה שהוא יכול בשביל שהוא יצליח. ורק כאשר טיפול זה לא יהיה יעיל למטופל, הם ייאלצו להחליט על התערבות ניתוחית.

 

לסיכום:

  • אחד הטיפולים הכי יעילים לכאבי גב תחתון זהו הטיפול הפיזיותרפי. טיפול זה עשוי להקל ולטפל בכאבי גב תחתון בשלל מקרים קשים.
  • טיפול זה מומלץ במיוחד כאמצעי מניעתי לנשים הריוניות ולאנשים מבוגרים.

שאלות נוספות

כאשר כאבי הגב התחתון נובעים מבעיה פנימית כמו גידולים או בעיות בכליות. פיזיותרפיה לא תפתור את הבעיה.
זה משתנה ממקרה למקרה. זה תלוי בחומרת ועוצמת הבעיה.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.