כאבי גב תחתון עם הקרנה לרגליים? כל מה שחשוב לדעת.

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

האם יש קשר בין כאבי גב תחתון ורגליים? מה זה אומר שכאב גב תחתון בצד ימין או שמאל מקרין לרגל?
כאבי גב תחתון שמקרינים לרגל הם תופעה מוכרת, ויש מגוון סיבות לכאבי גב תחתון שמקרין לרגל.
במאמר הבא נדון בכאבי גב תחתון המקרינים לרגליים? מה הסיבות? מה זה אומר? וכיצד מטפלים?

כאב גב תחתון המקרין לרגליים

תוכן עניינים

רקע כללי על כאבים בגב התחתון

לפני שנדון על הכאב המוקרן מהגב התחתון לרגל, כדאי לקבל מעט רקע לכאבי גב תחתון.

כאב גב תחתון הוא אחד הסיבות הנפוצות בגינן אנשים באים לרופא או למיון. הכאב בגב התחתון הוא נחלת מעל 80 אחוזים מאוכלוסיית העולם המערבי. והוא בין היתר נובע מ:

הכאבים הגב התחתון על פי רוב עוברים מעצמם לאחר תקופה קצרה יחסית. וניתן להקל עליהם באמצעות פעילות גופנית, פיזיותרפיה, תרופות סבתא לכאבי גב תחתון, טיפול תרופתי כגון כדורים או משחות, ועוד.

בחלק קטן יחסית מהמקרים הכאב בגב התחתון מעיד על קיומה של בעיה רצינית יותר בגוף. החשד לכאב המבטא בעיה עמוקה יותר מתחיל כאשר הכאב אינו חולף לאחר 6 שבועות, או כאשר הכאב בגב התחתון מלווה בתסמינים נוספים כגון: חום, כאבי בטן, עקצוצים או חוסר תחושה ברגליים, ועוד. במקרים אלו אין למשוך זמן ויש לפנות לבדיקה מקצועית אצל רופא.

ועכשיו אחרי שקיבלנו מעט רקע על כאבי גב תחתון בכלל, ניגש להבין מה זה כאבי גב תחתון המקרינים לרגליים.

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

מתי הכאב בגב התחתון וברגליים באים ביחד?

בגדול ישנם שני סוגים עיקריים של כאב שאנשים חווים בגב התחתון וברגליים:

  • האחד הוא כאב המורגש באזור הגב התחתון, הנקרא סיאטיקה. סוג זה של כאב מקרין בדרך כלל במורד הרגל עד לכף הרגל.
  • הסוג השני של הכאב הוא צורה כללית יותר של כאבי גב תחתון ורגליים, שיכולים להיגרם ממגוון גורמים כולל ישיבה ממושכת או עמידה על הרגליים כל היום.

שני הסוגים עלולים להיגרם מבעיה אחת או יותר בעמוד השדרה, אך הם יכולים להיגרם גם ממצבים אחרים כגון דלקת פרקים, מתיחת שרירים או אפילו אבן בכליות העוברת בדרכי השתן.

זה באופן כללי מה שגורם לכאב בגב התחתון המקרין לרגליים.

 

עכשיו נסביר באופן מפורט יותר מי הם הגורמים העיקריים לכאב בגב התחתון עם הקרנה לרגליים, ואיך, ולמה זה קורה?

 

  • סיאטיקה

העצב הסיאטי הוא עצב גדול העובר מהגב התחתון למטה בחלק האחורי של כל רגל. כאשר הוא הופך דחוס או מגורה, הוא גורם לכאבים בגב התחתון ומקרין עד הרגליים.

הסיבה השכיחה ביותר לסכיאטיקה היא צניחת דיסק או פריצת דיסק מותני. זה מתרחש כאשר יש יותר מדי לחץ על הדיסקים בעמוד השדרה בין החוליות בעמוד השדרה שלך. סיאטיקה יכולה להיגרם גם ממצבים כמו דלקת פרקים, היצרות בעמוד השדרה, תסמונת  piriformis  ומצבים אחרים שדוחסים או מגרים את העצב הסיאטי שלך.

 

  • דלקת מפרקים דלקתית

דלקת מפרקים דלקתית היא סוג של דלקת פרקים הנגרמת על ידי דלקת ויכולה להיות סוג דלקתי או לא דלקתי.

זה יכול לגרום לכאבי גב תחתון המקרינים לרגליים מכיוון שהמפרקים הדלקתיים בגב התחתון לוחצים על העצבים הסמוכים שגורמים לכאבים ברגליים.

 

  • זיהומים בעמוד השדרה

זיהומים בעמוד השדרה יכולים להיגרם על ידי מספר פתוגנים שונים, אך הנפוצים ביותר הם חיידקים. חיידקים אלה מוכנסים בדרך כלל דרך פציעות טראומטיות לעמוד השדרה או במהלך ניתוח.

לאחר מכן הזיהום יכול להתפשט לחלקים אחרים בגוף, כגון הרגליים, דרך הדם וכלי הלימפה. זה מה שגורם לכאבי גב תחתון המקרינים לרגליים.

 

  • אבנים בכליות

אבנים בכליות הן משקעים קטנים וקשים שנוצרים בכליות. הם יכולים להיות קטנים כמו גרגר חול או גדולים כמו כדור גולף. הם נוצרים כאשר כימיקלים בשתן מתרכזים ואז מתגבשים. לאחר מכן, אבנים אלו עלולות לנוע במורד דרכי השתן אל שלפוחית השתן ולגרום לכאב במהלך מתן שתן.

כאבי גב הם סימפטום נפוץ ביותר של מעבר אבנים בכליות בדרכי השתן, אך הם עלולים להקרין גם לאזורים אחרים בגוף כולל רגליים, מפשעה או בטן.

 

  • גידולים סרטניים

גידולים סרטניים עלולים לגרום לכאבי גב תחתון המקרינים לרגליים. הגידול עשוי ללחוץ על עצב, אשר שולח אותות כאב למוח.

הגידול עלול גם לשחרר חומרים המגרים עצבים סמוכים ולגרום לדלקת ונפיחות.

אלו רק חלק מהסיבות העשויות לייצר כאב בגב התחתון המקרין לרגליים. על פי רוב הכאבים יוקרנו לרגל אחת. אך לעיתים גם לשתי הרגליים.

 

כיצד מטפלים בכאבי גב תחתון המקרינים לרגליים?

קודם כל לא כדאי לדחות את ההגעה לרופא. חשוב לגשת לבדיקת רופא בהקדם האפשרי.

ובאשר לטיפול עצמו. כאשר מדובר במקרה שגרתי ישנם מספר סוגים שונים של טיפול בכאבי גב תחתון המקרינים לרגליים. טיפול תרופתי הוא אפשרות אחת, אך אין להשתמש בה בפני עצמה. פיזיותרפיה היא אפשרות נוספת, שיכולה לעזור להפחית דלקת ולחזק את השרירים. חשוב לציין שטיפולים אלו עשויים להימשך זמן מה עד שהם יעילים, ולכן עדיף להתחיל בהם בהקדם האפשרי.

אבל כשמקור הכאב הוא מסובך ועמוק יותר הטיפול עשוי להיות מקיף ומסובך יותר. זה מאוד תלוי בבעיה היוצרת את הכאב. במקרים אלו הרופא המטפל יקבע מה נכון לעשות.

 

לסיכום:

  • כאבי גב תחתון הם כאבים שכיחים מאוד, לרוב הם חולפים מעצמם ללא צורך בהתערבות רפואית. במיעוט המקרים הכאבים יכולים להצביע על בעיה עמוקה יותר, ואז יש לפנות לבדיקה רפואית בדחיפות.
  • לעיתים הכאב בגב התחתון מקרין לרגליים. קיימות מגוון סיבות לכך והן בין היתר: סיאטיקה, דלקת מפרקים דלקתית, זיהומים בעמוד השדרה, ועוד.
  • במקרים הפשוטים יותר הטיפול יהיה דומה לטיפול השגרתי בכאב גב תחתון. ובמקרים המסובכים הרופא יבדוק את המקרה לעומק ויקבע את המשך הטיפול.

בהצלחה רבה.

שאלות נוספות

ישנם כמה סיבות אפשריות לכאבי גב תחתון שמקרינים לרגליים. הנפוצה שבהן זה לחץ המתרחש באזור הגב התחתון על העצב הסיאטי. לחץ זה גורם לכאב להקרין גם לרגליים.
כאשר נתקלים בכאב מסוג זה אין להתמהמה. צריך לפנות לאבחנה רפואית בהקדם. ייתכן והרופא יגלה שזה לא משהו מסובך, אבל ייתכן גם שהוא יעלה על בעיה חמורה יותר.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.