כאבי גב תחתון בעבודה – כאן הם נולדים

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

אם נצטרך לשים את האצבע על מקום אחד שהוא ה'מפעל לייצור כאבי גב תחתון' זה יהיה ללא ספק מקומות העבודה.
באופן אסוציאטיבי עולה לכם בראש עכשיו פועלים שסוחבים לוחות ברזל כבדים, או פורקים משטחים כבדים מתכולתם הכבדה, או סבלים שמעבירים דירה וכו'…
נכון שאלה עשויים לסבול מכאבי גב תחתון בגלל המאמץ הפיזי המופרז. אבל באופן מפתיע מי שיותר עשוי לסבול מכאבי גב תחתון הם עובדי המשרדים הממוזגים שכביכול לא מאמצים את הגב. והרי החדשות: זו פיקציה!
על כך בשורות הבאות.

כאבי גב בעבודה

תוכן עניינים

על הקשר בין כאבי גב תחתון לעבודה

כאבי גב תחתון עשויים לנבוע משלל סיבות. ומקומות העובדה השונים הם קרקע פורייה שמקנה תנאים אופטימליים שמאפשרים לכאבי הגב להתפתח.

כאבי גב תחתון עשויים להופיע בכל סוגי העבודות:

 

  • עבודות משרדיות

על פניו נדמה לנו שעבודה משרדית היא קלה לגוף. אנחנו יושבים על כיסא משרדי, מבלי לאמץ את הגב. תענוג, מה צריך יותר מזה?

אז זהו שזה לא נכון. העדר פעילות גופנית מספקת, הוא אחד הגורמים העיקריים לכאבי גב תחתון. למה? מפני ששרירי הגב מתנוונים ונחלשים כאשר הם לא פעילים, מה שמקשה עליהם בהמשך לתמוך בגב התחתון כנדרש. מה גם שישיבה ממושכת איננה בריאה לגב התחתון. וחלק גדול מאלה שיושבים מול מסכים משרדיים מוסיפים חטא על פשע ויושבים בצורה לא נכונה.

זאת הסיבה לכך שעובדי משרדים רבים מפתחים כאבי גב תחתון. אגב זה לא מורגש על ההתחלה. הכאבים בגב נבנים אט אט, עד שהם מורגשים בשיא העוצמה.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

 

  • עבודות פיזיות

בדומה להעדר פעילות גופנית מספקת, גם פעילות גופנית מופרזת ומאומצת מידי עשויה לגרום לכאבי גב תחתון עזים. פעולות פיזיות כגון סחיבת מוצרים כבדים, התכופפות חוזרת ונשנית, מתיחת הגוף או יציבה לקויה (מה שמאוד אופייני לעובדים על פס ייצור במפעל, או בדלפק מכירות) כל אלה עשויים לגרום לכאבי גב תחתון עוצמתיים.

 

  • עבודה במכונית או במשאית

הרבה מאיתנו מבלים שעות רבות של היום על הכביש. אם זה משלוחנים, נהגי מוניות, משאיות ואוטובוסים. או סתם סוכני שטח הנוסעים מעיר לעיר ומלקוח ללקוח. וזה עשוי להוביל לכאבי גב תחתון.

כפי שכבר כתבנו לעיל. ישיבה ממושכת היא מתכון 'מוצלח' או לא כל כך מוצלח לכאבי גב תחתון. אבל הישיבה בכלי תחבורה, היא לרוב לקויה יותר. וזאת בשל הצורך להחזיק את כפות הרגליים במין ריחוף מעל הדוושות, והושטת הידיים להגה. מה שעלול לאמץ עוד יותר את שרירי הגב התחתון המאומצים ממילא.

 

אז כפי שהבנתם, אם אתם סובלים מכאבי גב תחתון, ייתכן מאוד שהמקור שלהם נעוץ במקום עבודתכם. וכלל לא משנה מהו סגנון ואופי העבודה.

 

כיצד למנוע כאבי גב תחתון בעבודה?

 

זה מאוד תלוי בסוג העבודה שלכם:

מניעת כאבי גב בעבודה משרדית: תנסו לשבת כמה שפחות, וקומו מידי פעם למספר דקות של התרעננות שבמהלכן תסתובבו קצת, ותמתחו את הגב.

צורת הישיבה המומלצת היא (תוך כדי שאני כותב את זה, אני קולט שהתנוחה שלי גם היא לא נכונה 😉 טוב תיקנתי את עצמי, עכשיו אני יכול להטיף לכם) : תשבו עם גב זקוף, כתפיים שמוטות ורגליים ישרות ומונחות על הקרקע. מומלץ גם להכניס מגבת קטנה, או כרית בין הגב התחתון למשענת הכיסא. באופן כללי מומלץ לכם להשקיע בכיסא אורטופדי המותאם לישיבות משרדיות ארוכות.

 

מניעת כאבי גב תחתון בעבודות פיזיות: עבודות פיזיות זו הגדרה רחבה מידי וכאן ננסה לפרוט אותה לפרוטות:

 

  • התכופפיות

בעבודה שדורשת התכופפות רבה, תנסו לצמצם ככל הניתן את ביצוע פעולה זו. וככל שזה לא מתאפשר תקפידו להתכופף רק בצורה הבאה: גב זקוף, ורק הברכיים מתכופפות. להתכופף ולהשתהות כמה שפחות. זה אולי מעט קשה, אבל זה עניין של הרגל, וזה חשוב!

 

  • סחיבה

אם העבודה שלכם כרוכה בסחיבה רבה, תשתדלו להיעזר כמה שיותר בעגלות משא, מנופים וכל הכלים המכניים או הטכנולוגיים העומדים לרשותכם. אל תנסו להיות 'גיבורים' שמסתדרים לבד, זה עשוי להתנקם בכם. והכי חשוב, על תתביישו לבקש עזרה מעמיתכם לעבודה.

 

  • מתיחות

בכל עבודה שדורשת להגיע לגבהים או לעומקים יש את הפיתוי לדלג על העזרה של הסולם ולמתוח את הגוף. פעולות המתיחות החוזרות ונשנות עשויות בסופו של דבר להוליד כאבי גב תחתון עזים.

 

כאבי גב תחתון בעבודה זו לא בדיחה.

כאבי גב תחתון הם מחולל נכות מאוד נפוץ. כך שזלזול בהם ובכללי הזהירות הנדרשים למניעתם, עשויים להוביל למצב של נכות, שאז אפשר רק לחלום על עבודה. המסקנה: אל תזלזלו בזה!

 

לסיכום:

  • חלק גדול מכאבי גב תחתון מתפתחים במקומות העבודה.
  • זה יכול להיות עבודה פיזית בדיוק כמו עבודה משרדית. יש לעשות הכול על מנת לשמור על תקינות הגב במקום העבודה, כדי חלילה לא לסבול מנכות בעתיד.

שאלות נוספות

תתייעצו עם פיזיותרפיסט מומחה שיעזור לכם בכך.
במידה ואתם לא מצליחים להרגיע את כאבי הגב התחתון, תתייעצו עם הרופא לפני נקיטת צעדים דרסטיים.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.