הקשר בין כאבי גב תחתון וכליות – מה שחשוב לדעת

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

כאבי גב תחתון עלולים לפקוד אותנו בכל רגע נתון. זה יכול לבוא לאחר תנועה חדה, התכופפות אקראית, או נפילה פתאומית.
לפעמים כאבי גב תחתון גם לא צריכים טריגר מיוחד כדי להופיע, אנחנו פשוט קמים בבוקר ומגלים שהגב התחתון שלנו שורף מכאבים. הסיבות לכאבי גב תחתון יכולות להיות מאוד מגוונות, ולכן קשה מאוד לשים את האצבע על הגורם הספציפי שהביא עלינו את התופת הזה.
לרוב כאבי גב תחתון הם כתוצאה ממאמץ פיזי מוגבר, והם יחלפו די מהר. אך לעיתים הם יכולים לנבוע מבעיות מסוימות בכליות. ואז הטיפול חייב להיות מהר ובהתאם.
על כל מה שצריך לדעת על כאב גב תחתון והקשר שלו לכליות תקראו במאמר זה.

כאבי גב תחתון וכליות

תוכן עניינים

מעט רקע כללי על כאבי גב תחתון וכליות.

את כאבי הגב התחתון אני מניח שאתם מכירים די טוב. למה אני כל כך בטוח בעצמי? מכיוון שכאבי גב תחתון הם אחד הכאבים הנפוצים ביותר בתבל. למעשה מעל ל80 אחוזים מאוכלוסיית העולם סובלים מכאבי גב תחתון בתדירויות ובעוצמות כאלה ואחרות.

אצל חלק מהאנשים מדובר באפיזודות קצרות וחולפות, ואצל חלקם מדובר בכאבים כרוניים קשים ומתמשכים שהופכים להם את חייהם ללא פשוטים וכואבים במובן הפיזי והנפשי של המילה. יש גם לא מעט אנשים שכאבי גב תחתון הפכו אותם לנכים של ממש, מכיוון שהם לא מסוגלים לתפקד פיזית כמעט כליל בעקבות הכאבים.

כאבי גב תחתון עשויים לתקוף כל אחד בכל גיל. אבל הם נפוצים הרבה יותר כמובן בקרב אנשים בגילאים מתקדמים יותר.

ברוב המקרים כאבי גב תחתון הם כתוצאה מהריון, ממתיחת שריר או רצועה, יציבה לקויה, מאמץ פיזי מופרז, ישיבה ממושכת מידי, או השמנת יתר. במקרים אחרים מעט קשים יותר הגורמים הם בלט או פריצת דיסק, דלקת באזור עמוד השדרה והגב ועוד. כל אלה סיבות הגיוניות לכאבי גב תחתון, מכיוון שיש להם קשר ישיר לאזור עמוד השדרה בגב.

אך יש עוד סיבות, שגרתיות פחות לכאבי גב תחתון כגון בעיות בכליות. כמה שזה נשמע לא קשור ומפתיע, זה פשוט נכון.

נכון שזה מאפיין רק את מיעוט המקרים, אבל זה בהחלט אפשרות.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

אז במידה ואתם סובלים מכאבי גב תחתון בצד שמאל או מכאבי גב תחתון בצד ימין, ייתכן במידה מסוימת שמקורם בכליות.

 

כיצד בעיות בכליות גורמות לכאבי גב תחתון?

קודם כל בואו נבין בקצרה מה זה בכלל הכליות, ומה תפקידן בגופנו.

הכליות למעשה מסננות דם (כ 1500 ליטר מידי יום) כדי להסיר ולסנן חומרי פסולת ועודפי מים מהגוף עוד לפני שהם מופרשים כשתן. הכליות גם מייצרות הורמונים שעוזרים לווסת לחץ דם ותפקודים חשובים אחרים בגוף.

כולנו שמענו מן הסתם על המושג 'אבנים בכליות' האבנים האלה בכליות יכולות בהחלט לגרום לכאבי גב תחתון.

אבנים בכליות הן מצב בריאותי שכיח יחסית . האבנים נוצרות בכליות כאשר כימיקלים בשתן מתרכזים ומתמצקים בתוך הכליות, את הגושים האלה שנוצרים בכליות מכנים בעולם הרפואה 'אבנים' . וכאשר יש הרבה אבנים בכליות הם יוצרים מסה קשה שיכולה לחסום את זרימת השתן.

כמו כן אבן בכליה עלולה לגרום לכאבי גב תחתון כאשר היא לוחצת על השופכן, שהוא הצינור המוביל שתן מהכליות לשלפוחית השתן. כאשר זה קורה, זה יכול לגרום בין היתר לדלקת, והדלקת הזו באזור הכליות גורמת לכאב באזור הבטן, צדדי הבטן והגב התחתון. ככל שיהיו יותר אבנים בכליות הכאב בגב התחתון יהיה אף הוא חזק יותר.

הסיבה לכך שלאבנים בכליות יש השלכות כאב בגב התחתון, היא הקרבה האנטומית בין הכליות לגב התחתון בגוף. הקרבה הזאת גורמת לכך שכאשר יש דלקת באזור הכליות הנוצרת בגלל אבנים, היא מורגשת ומשפיעה גם על שרירי ורצועות הגב התחתון וגורמת שם לכאב.

אבל לא רק אבנים בכליות יכולות לגרום לכאבי גב תחתון. למעשה כל בעיה או תקלה בתפקוד של הכליות יכולה לגרום לדלקת באזור הזה של הגוף שתגרור אחריה גם כאבי גב תחתון קשים.

 

אז כיצד נדע האם הכאבים בגב תחתון שלנו מקורם בכליות? – תסמינים.

אז קודם כל חשוב לדעת שכאבי גב תחתון הם שגרתיים מאוד, ואין צורך לחשוש לבעיה משמעותית בכליות, אלא אם כן מופיעים תסמינים מאוד מובהקים שמציפים חשש כזה.

אבל לפני שניגש לרשימת התסמינים האופציונליים לכאבי גב תחתון שמקורם בכליות. נמתח כמה קווי אופי לכאבי גב תחתון מסוג זה, שעשויים לסייע באבחון שלהם:

  1. הכאבים בגב התחתון עשויים להקרין גם לאזור המפשעה והירך
  2. הכאבים באים והולכים, באים והולכים וחוזר חלילה
  3. הכאבים נבנים אט אט. הם כואבים בתחילה מעט, והם הולכים ומתעצמים
  4. הכאבים עשויים להחמיר בזמן עמידה או הליכה
  5. הכאבים בגב התחתון משולבים לרוב עם כאבים בבטן ובצד הבטן

 

והנה התסמינים האפשריים לכאבי גב תחתון שמקורם בכליות:

  • תדירות גבוהה של מתן שתן
  • קושי או כאב בעת מתן שתן
  • העדר שליטה על יציאת שתן (בריחת שתן)
  • שתן עם דם
  • בחילות
  • הקאות
  • חום
  • חולשה כללית
  • שתן עם צבע חריג, או עם ריח רע

 

מי נמצא בקבוצת סיכון לסבול מכאבי גב תחתון שמקורם בכליות?

השאלה הזאת נשאלת על ידי הרבה אנשים. למי יש סיבה לחשוש שכאבי גב התחתון שלו קשורים לבעיה בכליות, ולמי פחות.

אז אלה האנשים שעשויים להיות בקבוצת הסיכון הזו:

  • אנשים עם היסטוריה של בעיות בכליות, או אבנים בכליות.
  • אנשים עם לחץ דם גבוה.
  • אנשים עם סוכרת.
  • אנשים בעלי השמנת יתר.
  • אנשים עם דלקת בדרכי השתן.

הסיבה לכך שאנשים אלה מועדים יותר לכאבי גב תחתון מסוג זה היא מפני שהם עשויים לפתח מהר יותר בעיות בכליות.

 

אז מה עושים במקרה של כאב גב תחתון שמקורו בכליות?

בעיות בכליות יכולות ליצור מצבים מסוכנים של ממש לגוף. ולכן במידה ויש לכם חשש שכאבי הגב תחתון שלכם נגרמים מבעיה בכליות, אל תבזבזו זמן יקר ותפנו לבדיקה אצל הרופא בהקדם האפשרי.

הרופא ישאל על תסמינים שאתם חווים, יבדוק את ההיסטוריה הרפואית שלכם, ויערוך מספר בדיקות רלוונטיות בגוף ובמידה והוא יתרשם שתיתכן בעיה בכליות הוא יפנה אותכם לאבחון מקצועי במטרה לשלול או חלילה לאשש את הבעיה בכליות.

ייתכן מאוד שהרופא ישלח אותכם הביתה ויגיד לכם שלכאבי הגב התחתון שלכם אין כל קשר לכליות. במקרה שכזה תוכלו להקל על כאבי הגב התחתון בין היתר באמצעות: פיזיותרפיה, עיסוי, פעילות גופנית, אמבטיה חמה, מדבקות, משחות, כדורים נוגדי דלקת ללא מרשם (או עם מרשם בהתאם להוראת הרופא המטפל) ועוד.

כאבי גב תחתון אמורים לחלוף תוך שבועיים, במידה והם נמשכים מעבר לזמן זה פנו שוב לרופא.

 

איך אנחנו ב lowerbackpain נדע לעזור לכם עם כאבי גב תחתון וכליות?

אנחנו ממש לא מתיימרים לטפל בבעיות כליות, אבל בכאבי גב תחתון שהם תחום ההתמחות שלנו אנחנו ממש נוכל לעזור לכם. הטיפול בכליות עשוי לקחת זמן, ובזמן הזה אתם ממש לא אמורים להשלים עם כאבי הגב תחתון שהן מייצרות. עולם הטיפולים לכאבי גב תחתון, הוא רחב ועשיר, ושם מסתתר גם המזור לכאבי גב תחתון שלכם – אנחנו ב lowerbackpain 'שוחים' בעולם הזה, ואנחנו נדע להכווין אותכם לסוג הטיפול הטוב והיעיל ביותר לכאבי גב התחתון שלכם – אתם תמשיכו לטפל ולהתמודד עם בעיית הכליות שלכם, את כאבי הגב התחתון תשאירו לנו – פנו אלינו כעת לשיחת ייעוץ חינם.

 

לסיכום:

  • כאבי גב תחתון הם כאבים הפוקדים תדיר הרבה מאוד אנשים, מהרבה מאוד גורמים וסיבות, קשים יותר ופחות הקשורים לעמוד השדרה ולשרירים והרצועות הסובבים אותו.
  • אך לעיתים, בחלק קטן של המקרים, הבעיה שגורמת לכאבי גב תחתון נעוצה בכליות.
  • כאבי גב תחתון יכולים להיווצר כאשר יש אבנים בכליות, או בעיה תפקודית אחרת של הכליות הגורמת לדלקת באזור זה שמשפיעה גם על הגב התחתון.
  • הסיבה לכך שבעיות בכליות משפיעות על הגב התחתון היא קירבתם האנטומית בגוף.
  • התסמינים של כאבי גב תחתון שמקורם בכליות כוללים בין היתר: תדירות גבוהה של מתן שתן, קושי או כאב בעת מתן שתן, העדר שליטה על יציאת שתן (בריחת שתן), שתן עם דם, בחילות, הקאות, חום, וחולשה כללית.
  • בכל מקרה של חשש שכאבי הגב התחתון נובעים מבעיה בכליות, יש לפנות לרופא בהקדם כדי לשלול או לאשש מצב בעייתי זה, שיכול להיות מסוכן מאוד.
  • במידה ולאחר ביקור אצל הרופא נקבע שהכאבים שלכם בגב התחתון לא קשורים לכליות, אנחנו נשמח לעמוד לצידכם ולסייע לכם להיפתר מהכאבים עם ייעוץ אישי מועיל, פנו אלינו כעת>>>.

שאלות נוספות

לא. לרוב כאבי גב תחתון נובעים מהרבה מאוד סיבות אחרות. רק במיעוט המקרים הגורם לכאבים זה הכליות.
כמובן מי שיש לו היסטוריה עם בעיות בכליות. או מי שסובל מלחץ דם גבוה או סוכרת.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.