הקשר בין כאבי גב תחתון למצבים נפשיים ורגשיים לחוצים

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

בעידן המודרני הולך ומתחדד הקשר הישיר בין הגוף והנפש. כיום אין כל ספק שמצוקה נפשית או רגשית עלולה לקבל ביטוי גופני מהר מאוד.
העדר איזונים נפשיים ורגשיים נכונים לאורך זמן הם פתח ללא מעט בעיות גופניות, שאחת הבולטות שבהן זה כאבי גב תחתון.
כיום הרבה מומחים מצביעים על קשר ישיר בין מצבי לחץ וחרדה לכאבים עזים בגב התחתון. כך שייתכן שכדי להרגיע את כאבי גב תחתון שלכם, תצטרכו קודם כל להרגיע את הנפש שלכם.
על כך בשורות הבאות.

לחץ וחרדה

תוכן עניינים

על כאבי גב תחתון וההשפעה המפתיעה של הנפש.

כאבי גב תחתון הם אחד מהכאבים הכי נפוצים בעולם המערבי. המספרים מדברים על מעל ל80% מהאוכלוסייה שמתמודדים עם כאבים אלה.

הגורמים והסיבות לכאבי גב תחתון הם מגוונים. זה יכול להיות מאמץ גופני יוצא דופן, או העדר פעילות גופנית מספקת. ובמקרים מועטים יותר זה יכול להיות בעיה בסיסית ויסודית יותר בגוף הגורמת לכאבי גב תחתון.

כאבי גב תחתון באים אצל רוב האנשים לאורך זמנים קצובים, והם חולפים עד 2 – 6 שבועות. אך לעיתים רחוקות יותר הם עלולים להפוך להיות כרוניים.

אחד הגורמים היותר מפתיעים לכאבי גב תחתון קשים זה מצבי לחץ, חרדה או דיכאון. למרות שעל פניו לא אמור להיות קשר בין לחץ נפשי לכאב פיזי, אבל מסתבר שיש גם יש.

 

מדוע מצבי לחץ וחרדה גורמים לכאבי גב תחתון?

זה קורה להמון אנשים בתקופות מאוד לחוצות בעבודה, או לקראת אירוע מלחיץ במיוחד המתעתד לבוא עליהם. הלחץ העצום המופעל על הנפש גורם לגוף להיכנס למצב טורבו, המצב המלחיץ גורם לנו להיכנס לדריכות שיא ובהתאם לכך הגוף פועל אחרת ברמה הפיזית. מערכות הגוף קולטות את המסרים ההיסטריים המשודרים אליהם היישר מהנפש, והן יוצאות מפרופורציה ו'משתגעות'.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

זה יכול להתבטא בכאבי ראש ובסחרחורות, בעצירות או בשלשול, בקצב לא סדיר של דפיקות לב, ובקשיי נשימה ברמה כזו או אחרת. גם השרירים בגוף נשאבים לתוך הסיפור הזה, הם נמתחים ומתכווצים (שרירים מכווצים זו תחושה פיזית שכולנו מרגישים בעת התקף לחץ) באופן משמעותי. בין השרירים האלה נמצאים גם שרירי הגב התחתון, שרירים אלה הם מהראשונים להתכווץ בעת לחץ נפשי, וההתכווצויות האלה שלהם מתורגמות בסופו של דבר לכאבי גב תחתון עזים.

 

כאבי גב תחתון כתוצאה מלחץ – לא תמיד קשור לנפש

לא כל פעם כאבי גב תחתון בתקופה לחוצה מקורם במעמקי הנפש. תקופות לחוצות כוללות גם פעילות גופנית מאומצת. אם זה לחץ של המון עבודה פיזית, או תקופה לחוצה של מעבר דירה הכולל גם סחיבת חפצים כבדים רבים, או תקופה שלפני חתונה שדורשת התרוצצות מרובה ממקום למקום.

במקרים מעין אלו ייתכן מאוד שהכאבים לא נובעים מהפן הנפשי או הרגשי של הלחץ, אלא מהפן הכי פרקטי שזה מאמץ פיזי יוצא מגדר הרגיל.

להבחנה בין שתי הגורמים האלו יש חשיבות מכיוון שיש לה השלכות על הטיפול. במקרה שמקור כאבי גב התחתון הוא בנפש או ברגש הטיפול אמור להיות רגשי או נפשי, בעוד אם הגורם לכאבים הוא המאמץ הפיזי שתקופה לחוצה מביאה איתה, הטיפול יהיה שונה בתכלית.

 

כמה זמן לוקח ללחץ, חרדה או דיכאון לפתח כאבי גב תחתון?

ברוב המקרים זה לא קורה ביום אחד, גם לא בכמה ימים. כאבי גב תחתון מגיעים לרוב לאחר תקופה ארוכה של לחצים נפשיים, או מצבים חרדתים. בהתחלה השרירים מצליחים להכיל את המתח שמופעל עליהם אבל בהמשך הם נכנעים וכואבים.

יחד עם זאת ייתכנו גם מקרים בהם כאבי גב תחתון מורגשים באופן מיידי עם הופעת הלחץ. אבל זה קורה לרוב רק במקרי לחץ קיצוניים, או בהתקפי חרדה עוצמתיים.

 

כאבי גב תחתון כתוצאה מלחצים נפשיים בהריון.

רבות דובר ונכתב על כאבי גב תחתון בהריון ועל כך שהם נפוצים מאוד. ייחסו אותם לשינויים אנטומיים והורמונליים, או בפעילות גופנית לא מספקת של אישה הרה ממוצעת, וכל זה נכון. אך לא דובר מספיק על הגורם הנפשי.

זה לא סוד שתקופת טרום הלידה, היא תקופה מאוד מלחיצה ועמוסה רגשית אצל נושאת העובר. ההתמודדות הנפשית והרגשית של נשים בהריון היא לפעמים קשה יותר מהתמודדות הפיזית. זה נשמע מופרך, אבל זה אכן כך. וזה בהחלט יכול להוות גורם שלא מודעים לו מספיק לכאבי גב תחתון בהריון.

 

לסיכום:

  • באופן מפתיע מצבי לחץ וחרדה יכולים להיות גורם לכאבי גב תחתון.
  • לרוב מתפתחים כאבי גב תחתון לאחר תקופה מתמשכת של לחץ, חרדה או דיכאון. וזאת בגלל התכווצויות השרירים בגב התחתון בעקבות מצבים אלו.
  • גם כאבי גב תחתון בהריון יכולים לנבוע מלחצים נפשיים ורגשיים.

שאלות נוספות

לטווח הקצר ניתן להיעזר באמבטיה חמה, שקית קרח ועוד, אבל כדי לטפל בבעיה מיסודה יהיה צורך בטיפול רגשי מעמיק.
במידה והמצבים הרגשיים והנפשיים מתמשכים, גם הכאבים בגב התחתון עלולים להימשך בהתאם.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.