זריקת וולטרן לכאבי גב תחתון – הזריקה המושיעה

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

כאשר אנחנו נתונים לסבל של כאבי גב תחתון עזים, הדבר היחידי שמעניין אותנו זה לעצור את הכאבים מיידית!
נבלע כל כדור שמתיימר לעזור לנו, נמרח כל משחה שמבטיחה הקלה מהירה, ונאמץ כל תרופת סבתא שעשויה להקל עלינו. אך אלה לפעמים לא מספקים את הסחורה – כדורים נבלעים, משחות נמרחות, וכאבי הגב התחתון לא מתכוונים לעזוב.
כבר לא יודעים מה לעשות? – זריקת וולטרן, עשויה לטרוף את הקלפים לטובתכם.
בשורות הבאות נסקור בעבורכם את זריקת וולטרן לגב, וננגיש לכם את כל המידע החשוב עליה.

זריקת וולטרן

תוכן עניינים

מהי זריקת וולטרן לכאבי גב תחתון? ולמה טוב וולטרן?

'וולטרן' הוא השם הייצוגי, והמוכר לקהל הרחב, של תרופת דיקלופנק. כנראה שלעולם לא שמעתם את השם שזה עתה הזכרנו – אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם.

דיקלופנק היא תרופה שחוסה תחת קטגוריית התרופות שמכונות 'נוגדי דלקת שאינם סטרואידים' ובקיצור NSAID

התרופה פועלת למניעת כאב באמצעות בלימת והפחתת התפתחות של תהליכים דלקתיים, ושיכוך כאבים שמקורם בדלקתיות בגוף. מה שהופך את הוולטרן לתרופה פופולארית ומוצלחת מאוד לכאבי גב בדרגת חומרה גבוהה.

את התרופה ניתן למצוא בין היתר ככדורים, משחות, נרות, מדבקות, ועוד. אלה האחרונים מתאימים בעיקר למקרים של כאבי גב תחתון קלים עד בינוניים. כאשר כאבי הגב אקוטיים ובלתי ניתנים להרגעה באמצעים המקובלים, כדאי לשקול קבלת זריקת וולטרן היישר לווריד או לשריר.

ההשפעה של זריקת וולטרן היא עוצמתית הרבה יותר, והיא נמצאת שם בשבילנו כאשר אנחנו כבר מיואשים מכל אמצעי ההרגעה האחרים.

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

האם זריקת וולטרן מרפא את הבעיה, או רק מקלה על הכאבים?

זריקת וולטרן לא פותרת את הבעיה הפנימית שגורמת לדלקתיות בגב, שבתורה מובילה לכאבי גב תחתון. אך היא מסייעת בהתמודדות עם הדלקתיות, הנפיחות, האדמומיות והכאבים.

כדי לטפל בכאבי הגב מהשורש, יש לפנות לטיפול בגב, המתאים למצב שלכם. אלה יכולים לכלול בין היתר: פיזיותרפיה, כירופרקטיקה, דיקור סיני, עיסוי, תרגילים ייעודיים, מיטת היפוך, ובמקרי קצה ובהעדר ברירה אחרת, אפילו ניתוח פולשני בגב התחתון.

 

זריקת וולטרן השפעה – ומשך ההשפעה

ההשפעה של זריקת וולטרן היא מהירה בדרך כלל. אך משך זמן ההשפעה איננו אחיד. לפעמים ההקלה היא זמנית, למשך כמה שעות בלבד. ולעיתים ההשפעה היא ממושכת מעט יותר.

 

היכן מזריקים זריקת וולטרן? ומה המינון הנכון?

זריקה של וולטרן ניתנת לעיתים לתוך השריר בישבן / בטוסיק, ולעיתים לתוך הווריד – זה תלוי בשורש הבעיה שגורמת לכאבים.

המינון של הזריקה ייקבע על ידי הרופא על פי מצב המטופל וחומרת הכאבים. הרופא ישאף תמיד להעניק את הכמות הקטנה ביותר, לאורך זמן קצר ככל הניתן.

על פי רוב תינתן אמפולה (שפופרת האחסון של חומר הזריקה) אחת של וולטרן ביום, אך במקרים מסוימים ודי חריגים הרופא כן יחליט להזריק 2 אמפולות וולטרן ביום אחד.

הטיפול המקסימלי עם זריקות וולטרן, נמשך לאורך יומיים בלבד. מעבר לזה אם עדיין יש כאבים, אפשר להמשיך לצרוך כדורים או נרות של וולטרן, על פי עצת הרופא המטפל.

 

האם ניתן לקבל זריקת וולטרן בהריון?

בזמן ההיריון כאבי גב תחתון נפוצים במיוחד, מה שמגביר במיוחד את הצורך באמצעי הרגעה ושיכוך. השאלה היא, האם זריקת וולטרן בטוחה לשימוש בתקופה זו?

כאמור לעיל, תרופת וולטרן שייכת למשפחת 'נוגדי דלקת שאינם סטרואידים'. ותרופות מהמשפחה הזאת אינן מומלצות לצריכה בהריון. הן עשויות להגביר את הסיכון להפלת העובר, במיוחד בסמוך לתקופת ההתעברות. יחד עם זאת הרופא עשוי לאשר את השימוש בזריקה, לאחר בחינה אינדיבידואלית של כל הנתונים הרלוונטיים של כל הריון לגופו. הרופא יבדוק את הסיכונים מול התועלת, ובהתאם לכך ימליץ לאישה ההרה כיצד לנהוג.

בשליש האחרון של ההיריון הסיכונים של קבלת זריקת וולטרן משמעותיים הרבה יותר. והרופאים יבקשו להימנע ככל האפשר מקבלת הזריקה ולהעדיף טיפולים שמרניים אלטרנטיביים בטוחים יותר על פניה.

 

איפה עושים זריקת וולטרן לכאבי גב תחתון?

זריקת וולטרן לכאבי גב תחתון קשים ניתן לקבל בכל מוקד לרפואה דחופה (מיון) במחלקות בתי חולים או אצל רופא פרטי.

נכון להיום קיימות חברות שנותנות שירותי הזרקת וולטרן בבית המטופל באמצעות אחיות מקצועיות שמשנעות את עצמן עם כל הציוד הנדרש עד לבית הלקוח הכאוב. המחיר של זריקות ביתיות של וולטרן עשוי להיות יקר יותר, אבל זה שווה כל שקל לאור העובדה שעם כאבי גב תחתון חזקים קשה לצאת מהבית ולהמתין בבתי רפואה זמן רב להזרקה.

 

מה עושים אם זריקת וולטרן לא עוזרת?

קודם כל יש ליידע בכך את הרופא. הרופא יעשה את הבדיקות המקצועיות שלו על מנת להבין מדוע הזריקה לא הייתה אפקטיבית, והוא ינסה להבין איזה טיפול יהיה נכון יותר בהתאם למקרה הספציפי הזה.

 

מה הרופא צריך לדעת לפני שהוא מאשר לנו קבלת זריקת וולטרן?

  • אם יש לנו רגישות לאחר ממרכיבי הזריקה בפרט, ורגישות כל שהיא לתרופות אחרות, אוכל או כל דבר אחר בכלל.
  • אם את בהריון או בהנקה.
  • אם קיים רקע של אסטמה.
  • אם יש קושי בפוריות, או נמצאים בהליך של בדיקת פוריות.
  • אם יש בעיות בכליות.
  • אם קיים דימום במערכת העיכול.
  • אם סבלתם אי פעם מאי ספיקת לב, או חוויתם התקף לב.
  • יש ליידע את הרופא בכל תרופה/ ויטמין / תוסף תזונה שנוטלים באותה תקופה, כמו גם בכל קושי או בעיה בריאותית גדול כקטן איתם אתם מתמודדים בסמוך לקבלת הזריקה.
  • בכל טיפול רפואי אחר שמקבלים כאשר מטופלים בזריקת וולטרן (טיפול שיניים, ראייה וכו') יש ליידע את המטפל על כך שנמצאים תחת השפעה של זריקת וולטרן.

 

זריקת וולטרן – תופעות לוואי.

תופעות הלוואי עיקריות של זריקת וולטרן, וכאבים אחרי זריקת וולטרן כוללים: כאב מקומי באתר ההזרקה, סחרחורת, כאבי ראש או בטן, עצירות.

לעיתים רחוקות ייתכנו עוד תופעות לוואי חמורות יותר. בכל מקרה שכזה יש לפנות בהקדם לייעוץ אצל רופא.

 

לסיכום:

  • זריקת וולטרן מיועדת בין היתר להרגעת כאבי גב תחתון חזקים, שמקורם בדלקתיות באזור הגב.
  • זריקת וולטרן לא פותרת את הבעיה הפנימית בגב התחתון, אלא מפחיתה את הדלקתיות ומשככת את הכאבים זמנית.
  • זריקת וולטרן ניתנת בבתי רפואה, או בבית המטופל באמצעות אחות שמגיעה לשם עם כל הציוד הנדרש.
  • בהריון יש להתייעץ עם הרופא לגבי קבלת זריקת וולטרן, בחלקים של ההיריון ייתכן והוא יאשר את השימוש בזריקה, ובחלקים אחרים לא.
  • לפני קבלת הזריקה יש ליידע את הרופא ב: כל רקע רפואי, הריון, בעיות בפוריות או הליך בדיקת פוריות, צריכת תרופות, תוספי תזונה וויטמינים, ורגישות לתרופות או לאוכל.
  • תופעות הלוואי העיקריות והפשוטות של זריקת וולטרן כוללות: כאב מקומי באתר ההזרקה, סחרחורת, כאבי ראש או בטן, עצירות. במקרים מועטים יותר עשויים להופיע תופעות לוואי חמורות. יש לפנות לרופא עם הופעת תופעת לוואי כל שהיא.

שאלות נוספות

נראה שכן. אך רצוי להתייעץ עם הרופא המטפל לפני כן.
מי שיש לו רקע רפואי מסוגים שונים, ייתכן ואסור לו לקבל את הזריקה – יש לשאול את הרופא בכל מקרה לגופו.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.