כאבי גב תחתון במחזור – למה הם קורים וכיצד מטפלים

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

מחזור זה לא זמן נעים לאף נערה או אישה, זה גורם לאי נוחות רבה, לחולשה כללית ולקשיי תפקוד משמעותיים.
בימנו גם נערות ממש צעירות מקבלות מחזור, מה שאומר שהן נאלצות כבר בגיל צעיר מאוד להתמודד עם המחזור וההשלכות הגופניות והנפשיות הרבות שלו.
אחד התסמינים הפחות נעימים של המחזור זה כאבי גב תחתון. לא כל הנשים סובלות במחזור מכאבי גב תחתון, אך אלה שכן, מתמודדות עם מציאות לא פשוטה, שבה פעם בחודש הן נופלות למיטה ויוצאות מכלל יכולות תפקוד בגלל כאבי גב תחתון עזים. אז מה הם הגורמים לכאבי גב תחתון במחזור, וכיצד מתמודדים איתם – על כך בשורות הבאות.

כאבי גב תחתון במחזור

תוכן עניינים

קודם כל קצת רקע על כאבי גב תחתון ומחזור.

כאבי גב תחתון: כאבי גב תחתון לא תוקפים רק נשים במחזור. הם מאוד נפוצים, והם תוקפים כמעט כל אדם מתי שהוא במהלך חייו.

כאבי גב תחתון מגיעים לרוב בגלל העדר פעילות גופנית מספקת, יציבה לקויה, ישיבה ממושכת מיד, מאמץ פיזי מופרז, מחזור, עודף משקל . כמו כן כאבי גב תחתון בהריון שכיחים במיוחד. הסיבה שאלה גורמים לכאבי גב תחתון היא שהם מחלישים את שרירי ורצועות הגב התחתון, או מעמיסים יותר מידי על עמוד השדרה, ואז כמובן שזה מתבטא בכאב חד ועז.

לרוב כאבי גב תחתון עוברים תוך כשבועיים, ואין צורך בטיפול רפואי. אך במידה והם נמשכים זמן רב מידי או שהם מלווים בעוד תסמינים מדאיגים יש לפנות לרופא לשלול או לאשש קיומה של בעיה משמעותית יותר בגוף.

מחזור: מחזור הוא תהליך של נשירת רירית הרחם.

מטרת הווסת היא להשיל את רירית הרחם שהצטברה מהמחזור הקודם של האישה. רירית זו מצטברת עם כל תאי הביצית והרקמה שהשתחררו במהלך הביוץ הקודם. הנשירה של רקמה זו מסייעת להתכונן להריון, במקרה שתתרחש.

המחזור החודשי הממוצע נמשך 28 ימים, כאשר הווסת מתרחשת בממוצע 3-5 ימים במחזור האישה. המחזור מתחיל בדרך כלל בגיל ההתבגרות ויימשך עד גיל המעבר. זה יכול לקרות במקרים חריגים כבר בגיל 8 או מאוחר יותר עד גיל 50, אבל רוב הנשים חוות את זה בין גילאי 13 ל-51 .

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

על פניו מדובר בתהליך מצוין לגוף האישה. אבל הוא מביא איתו לא מעט תופעות לוואי מאוד לא נעימות כגון: כאבי בטן, חולשה כללית, שינויים הורמונליים בגוף הגורמים לתנודות חדות במצבי הרוח, עייפות ועוד.

אחד מתופעות הלוואי המעיקות של תהליך הווסת זה כאבי גב תחתון עזים וחדים, שעשויים לגרום להעדר יכולת תפקוד. ועל כך נרחיב כעת.

 

למה מחזור גורם לכאבי גב תחתון קיצוניים?

יש מספר גורמים לכאבי גב תחתון במהלך מחזור. עוצמת ותדירות הכאבים עשויות להשתנות מאישה לאישה, אצל חלקן זה יופיע בכל מחזור, ואצל חלקן רק פה ושם.

הכאבים עשויים להתחיל להופיע כבר מספר ימים לפני תחילת הדימום, וכמובן להמשיך תוך כדי הדימום.

 

והנה הסיבות העיקריות לכאבי גב תחתון במחזור:

 

  • כאבי בטן המקרינים לגב תחתון (כאבי מחזור)

בזמן המחזור הרחם מתכווץ ומשתחרר בצורה קצבית. זה גורם לרירית הרחם לשפוך את תכולתו החוצה, וזה מה שאנו מכירים כמחזור. עם זאת, כאשר הרחם מתכווץ הוא יכול ללחוץ על איברים קרובים, כגון שלפוחית השתן או המעיים. זה יכול לגרום לכאבים בבטן התחתונה שמקרינים לגב התחתון.

 

  • עצירות

עצירות היא בעיה שכיחה לנשים בזמן הווסת. זה יכול לגרום לכאבי גב תחתון ואי נוחות. זה קורה כאשר המעי הגס אינו מסוגל לדחוף את הצואה החוצה בקלות בגלל לחץ של הרחם עליו בזמן הווסת, ואז הצואה הופכת להיות קשה, יבשה וקשה ליציאה מהגוף. וזה גורם למעי הגס להפעיל לחץ רב עוד יותר יותר על אברי האגן, מה שמוביל בסופו של דבר לכאבי גב תחתון.

 

  • אנדומטריוזיס

אנדומטריוזיס מתרחש לעיתים רחוקות והוא די נדיר, אבל זהו מצב שבהחלט עלול להוביל לכאבי גב תחתון בזמן המחזור. מדובר במצב חמור שמצריך התייחסות רפואית דחופה.

המחלה מתחילה כאשר תאים מדופן הרחם צומחים מחוצה לו. לאחר מכן תאים אלו מתחברים לאיברים אחרים באזור האגן כגון שחלות, מעי או שלפוחית השתן. זה יכול לגרום לכאבי גב תחתון במהלך הווסת מכיוון שאיברים אלה ממוקמים ליד עמוד השדרה.

התסמינים של אנדומטריוזיס לא מסתכמים בדרך כלל רק בכאבי גב תחתון והם כוללים גם מחזורים קשים במיוחד, וכאבים חריגים מאוד בזמן הווסת. אז אם אתן שמות לב שהמחזורים שאתן חוות חריגים בעוצמתם, והם גורמים גם לכאבי גב תחתון ייתכן ואתן סובלות מאנדומטריוזיס.

 

כיצד מטפלים בכאבים חזקים בגב תחתון במחזור?

ניתן לטפל בכאבי גב תחתון בזמן המחזור במספר דרכים יעילות:

קודם כל מה שנכון תמיד כאשר סובלים מכאבי גב תחתון נכון גם במקרה של כאבי גב תחתון במחזור. וזה בעצם לשמור על פעילות גופנית מתמדת, וביצוע תרגילים לחיזוק שרירי ורצועות הגב התחתון. פעולות אלו תחזקנה את הגב התחתון, ותגרומנה לו להתמודד טוב יותר עם כל כאב, חולשה ומצוקה.

במקרה של כאבי גב תחתון קלים עד בינוניים ניתן להקל עליהם באמצעות מנוחה, אמבטיה חמה או הנחת שקית של קרח על האזור הכאוב לזמנים קצובים.

כמו כן ניתן להיעזר כדורים לכאבי גב תחתון פשוטים שלא דורשים מרשם רופא המצויים בכל בית מרקחת. רוב משככי הכאבים כגון אקמול אדוויל ונורופן עשויים לסייע בהחלט עם כאבי גב תחתון רגילים בזמן המחזור.

אך במידה וכאבי הגב התחתון שלכן בזמן המחזור הם כרוניים או חזקים בצורה קיצונית עליכן לפנות לרופא לבדיקה מעמיקה יותר, ולטיפול יסודי ומקיף יותר.

בעוד במקרים הרגילים של כאבי גב תחתון במחזור ניתן לטפל בדרכים שמרניות, במקרה של אנדומטריוזיס המצב שונה בתכלית. במקרה זה הרופא יבחן כל מקרה לגופו, יעשה את הבדיקות המתבקשות ויקבע מה נכון לעשות במקרה הספציפי.

 

איך אנחנו ב lowerbackpain יכולים לעזור לכם עם כאבי גב תחתון במחזור?

המחזור הוא לא זמן קל להתמודדות, והדבר האחרון שאנחנו צריכות כאשר העצבים שלנו רופפים וההורמונים לא מאוזנים, זה כאבי גב תחתון. אמנם לא את כל הקשיים שהמחזור מביא איתו נוכל להעלים, אבל לפחות את כאבי גב התחתון נוכל להרחיק מאיתנו.

אנחנו ב lowerbackpain מתמחים בעולם הטיפולים לכאבי גב תחתון. אנחנו מכירים את כל סוגי הטיפולים לגב התחתון, על מעלותיהם וחסרונותיהם, ואנחנו מכירים גם את כל סוגי הבעיות בגב התחתון. וזה מה שמקנה לנו את היכולת הייחודית, להתאים את הטיפול הנכון ביותר לכל מטופל. גם למקרים של כאבי גב תחתון במחזור, אנחנו נדע לתת את הפתרון האידיאלי – פנו אלינו כעת, להרחקת כאבי גב תחתון מהמחזורים שלכן.

 

לסיכום:

  • מחזור זה לא תהליך פשוט בעבור רוב הנשים והנערות. חלקן יחוו את זה מעט קל יותר, בעוד אחרות תסבולנה נורא. אחד מהתסמינים הקשים של מחזור זה כאבי גב תחתון.
  • הגב התחתון עשוי לכאוב בזמן המחזור עד כדי חוסר יכולת לתפקד.
  • כאבי גב תחתון עשויים להופיע בזמן המחזור משלל סיבות כמו למשל: כאבי בטן המקרינים לגב תחתון, כאבי מחזור, עצירות, ואנדומטריוזיס.
  • ניתן לטפל ולהקל על כאבי גב תחתון קלים עד בינוניים בזמן המחזור בין היתר באמצעות: הקפדה על פעילות גופנית מתמדת, אמבטיה חמה, הנחת שקיות קרח על האזור הכאוב, משככי כאבים ועוד.
  • במקרים של כאבי גב תחתון קיצוניים במחזור יש לפנות לבדיקת רופא בהקדם.
  • במקרה של אנדומטריוזיס ההתמודדות היא מורכבת וסבוכה יותר, והרופא הוא זה שיגבש את סוג הטיפול בהתאם לאבחון המקרה הספציפי.
  • אם אתן סובלות מכאבי גב תחתון כרוניים במחזור, ודרכי הטיפול המקובלות לא מסייעות לכן, אנחנו נשמח לחלוק איתכן את הניסיון העצום שיש לנו בתחום, ולהפנות אותכן לטיפול יעיל במיוחד, פנו אלינו כעת>>>.

שאלות נוספות

יש בהחלט נשים שאצלן כאבי גב תחתון במחזור מופיעים באופן די קבוע בכל חודש מחדש.
לא בהכרח. לרוב זה לא משקף מצב בעייתי בגוף. רק במיעוט של המקרים ייתכן שהגורם לכאבים הוא רציני ובעייתי.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.