למה כואב הגב התחתון? 10 סיבות עיקריות לכאבי גב תחתון

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

תקף אתכם כאבי גב תחתון? מתקשים לתפקד? אתם ממש לא לבד! יותר מ-80% מהאנשים יחוו כאבי גב תחתון בשלב מסוים בחייהם. כאבי גב תחתון הם בעיה בריאותית נפוצה. זוהי הסיבה השנייה בשכיחותה לנכות בעולם, והסיבה השלישית בשכיחותה לביקורי רופא. זה משפיע על למעלה מ-100 מיליון אנשים באמריקה לבדה. הנתונים הסטטיסטיים על כאבי גב תחתון מדאיגים, וזו בעיה שיש לתת עליה את הדעת.
אז אם אכן תקף אתכם כאב בגב התחתון, בטח אתם רוצים לדעת מאיפה זה נחת עליכם? ומהי הסיבה להיווצרותם של הכאבים הכול כך לא נעימים ומציקים האלה.
במאמר הבא ריכזנו בעבורכם את כל 10 הסיבות האפשריות הנפוצות הגורמות לכאבי גב תחתון.
מתי צריך לתת לכאב לחלוף עם הזמן, ופשוט להתאזר בסבלנות? ומתי יש סיבה לדאגה אמיתית?
יצאנו לדרך.

10 סיבות לכאבי גב תחתון

תוכן עניינים

קודם כל קצת רקע על כאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם מצב שכיח הפוגע בחלק התחתון של עמוד השדרה הנמצא מתחת לקו הצלעות ומעל לקו העכוז, ובחלק האחורי של הבטן.

המונח "כאבי גב תחתון" משמש לתיאור מגוון רחב של תסמינים שיכולים להיגרם ממספר דברים שונים.

חלק מהאנשים חווים את האפיזודה הראשונה של כאבי גב תחתון במהלך שנות העשרה שלהם. אחרים חווים את זה לראשונה בשנות ה-40 או ה-50 לחייהם.

אנשים עם אורח חיים לא בריא נוטים יותר לסבול מכאבי גב תחתון כרוניים מאשר אלה שיש להם אורח חיים בריא.

 

הכאבים עשויים להיות קלים ומתונים, אך הם גם יכולים להיות מאוד עוצמתיים, באופן שפשוט אי אפשר לתפקד. הכאב עשוי להימשך ממספר ימים בודדים, עד לשבועות ארוכים, ואף מעבר לכך במקרים קשים יותר.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

הכאב מתחיל לרוב בהדרגה ומחמיר עם הזמן. זה עשוי להיות מורגש באזור מסוים אחד או שהוא עשוי להקרין לאזורים אחרים בגוף. ייתכן גם חוסר תחושה או עקצוץ ברגליים. חלק מהאנשים יחוו קושי ביציאות או שליטה בשלפוחית השתן. אופי הכאב תלוי ומשתנה לפי הגורם המייצר את הכאב.

 

אז מה הם הסיבות לכאבי גב תחתון?

לאחר שקיבלנו מעט רקע על כאבי גב תחתון, ניגש לסיבות והגורמים המייצרים אותם. קיים מגוון די רחב של סיבות שבגינן נגרמות הכאבים בגב התחתון. תחילה נפרט לכם את הסיבות העיקריות בכותרות, ואז נעבור סיבה אחר סיבה ונצלול מעט לעומקם.

ואלו הם 10 הסיבות העיקריות:

  1. העדר פעילות גופנית ויציבה לקויה
  2. מתיחה או התכווצות של שרירי או רצועות הגב
  3. היריון
  4. פריצת דיסק או בלט דיסק
  5. פציעה הגורמת לשבר בחוליה
  6. היצרות של תעלת עמוד השידרה
  7. בליטה של אחת מחוליות הגב
  8. שחיקה בין חוליות הגב
  9. היחלשות עצמות
  10. סרטן

ולאחר שהזכרנו אותם בראשי פרקים, נעבור על כולם, וננסה להבין עליהם יותר.

 

ולסיבות בהרחבה

העדר פעילות גופנית ויציבה לקויה

הסיבה השכיחה ביותר לכאבי גב תחתון היא יציבה לקויה. ישיבה במשך פרקי זמן ארוכים, עמידה ביציבה לקויה ושכיבה על הספה עלולים לגרום לעמוד השדרה שלך להתעקל ולהוביל לכאבי גב.

אם אתה יושב יותר מ-3 שעות ביום, הגוף שלך יתחיל לאגור שומן בבטן, מה שגורם לשרירי הגב התחתון להיחלש עם הזמן. זה יוביל למצב שפוף שיכול להפעיל לחץ על עמוד השדרה שלך.

 

מתיחה או התכווצות של שרירי או רצועות הגב

זוהי למעשה גם אחת הסיבות השכיחות ביותר לכאבי גב תחתון. דברים אלו נגרמים על פי רוב ממאמץ פיזי מתמיד ומופרז. במקרה זה אין צורך בטיפול רפואי כל שהוא, יש להתאזר בסבלנות ולחכות להחלמה המלאה. חשוב מאוד לשמור על פעילות גופנית מלאה גם אם כואב, ולהימנע ככל הניתן ממצבי מנוחה. פעילות גופנית מחזקת את השרירים ועוזרת להתגבר על הכאבים.

 

היריון

מעל  50 אחוזים מקרב הנשים בהיריון סובלות מכאבי גב תחתון במהלך ההיריון, וגם אחרי הלידה.

הסיבה השכיחה ביותר לכאבי גב במהלך ההיריון היא העלייה במשקל המתרחשת כתוצאה מהריון. תוספת המשקל מפעילה לחץ על חוט השדרה ויכולה להוביל להתכווצויות שרירים או פריצת דיסק בעמוד השדרה.

בנוסף, חלק מהנשים בהריון חוות עצירות שעלולה להוביל ללחץ על אזור האגן. לחץ זה יכול להפעיל לחץ על חלקים אחרים בגוף ולהוביל לכאבי גב תחתון.

הדרך הטובה ביותר עבור נשים בהריון להימנע מכאבי גב תחתון היא על ידי ביצוע תרגילים המחזקים את שרירי הבטן ואת כוח הליבה שלהן, כגון תרגילי פיזיותרפיה, יוגה או פילאטיס.

 

פריצת דיסק או בלט דיסק

מדובר בסיבה די שכיחה לכאבי גב תחתון.

הדיסקים הם כריות של סחוס ונוזל המשמשים כבולם זעזועים בין החוליות. כאשר הדיסק פגום או פרוץ, או שיש בלט דיסק, זה יכול לגרום לכאבים ודלקות.

חלק מהגורמים לפריצת דיסק הם:

  • תנועות פתאומיות
  • ישיבה ממושכת
  • עודף משקל על הגב

 

פציעה הגורמת לשבר בחוליה

פציעה או תאונה, או נפילה מגובה, יכולים לגרום לחבטה עוצמתית על הגב ולשבירת חוליה אחת או יותר, וגם זה כמובן יכול לגרום לכאבי גב תחתון.

 

היצרות של תעלת עמוד השידרה

חוט השדרה ממוקם בתוך תעלת השדרה, והוא מתחבר לכל חלקי הגוף. כאשר יש סתימה בתעלה זו, היא עלולה להוביל להיצרות. ההיצרות תגרום לכאבי גב תחתון מכיוון שהעצבים נלחצים ואינם מסוגלים לשלוח אותות כראוי.

 

בליטה של אחת מחוליות הגב

בליטה זו נגרמת כתוצאה ממחלה בשם 'ספונדילוליסתזיס' .

מדובר במצב שבו יש החלקה קדימה או אחורה של חוליה אחת על אחרת. זה עשוי להתרחש בגב התחתון, בגב העליון או בצוואר.

בגב התחתון, spondylolisthesis יכול לגרום לתסמינים כמו כאבי גב תחתון, סיאטיקה וקושי בהליכה.

 

שחיקה בין חוליות הגב

מדובר במצב בו מתבצעת שחיקה בין בליטות עצם הנמצאות בין החוליות.

 

היחלשות עצמות

מדובר במחלה בשם 'אוסטיאופורוזיס' שמחלישה את העצמות, ויכולה לגרום לשבירת חוליה בגב, שתוביל לכאבי גב תחתון.

אוסטאופורוזיס הוא מצב שבו העצמות הופכות שבירות ושבריריות. זה קורה כאשר צפיפות העצם יורדת, מה שיכול לקרות בגלל גיל מתקדם, או מצבים רפואיים מסוימים.

 

סרטן

הסיבה לכאבי גב תחתון בחולי סרטן אינה מובנת היטב. עם זאת, הוכח שחולי סרטן נוטים יותר לסבול מכאבי גב תחתון מאשר אלה ללא סרטן.

כאבי גב תחתון הם סימפטום שכיח בחולי סרטן ויכולים להיגרם ממשקל הגידול בעמוד השדרה או עקב שינויים ביציבה. זה יכול להיגרם גם על ידי רמות מוגברות של הורמונים הקשורים לסרטן, כגון אסטרוגן ופרוגסטרון. כאבי גב תחתון הם גם תופעת לוואי של תרופות כימותרפיות והקרנות.

 

לסיכום

  • כאבי גב תחתון הם כאבים נפוצים מאוד, ברוב המקרים הסיבה לכאב היא מתיחה של שריר או רצועה, או העדר פעילות גופנית ויציבה לקויה. במקרים אלו אין צורך בטיפול רפואי, הכאבים אמורים לחלוף לבד תוך תקופה קצרה יחסית.
  • במיעוט המקרים הסיבות לכאב בגב התחתון הן רציניות ומורכבות יותר כגון, פריצת דיסק או בלט בדיסק, שבר של חוליה, שחיקה בין החוליות, סרטן, ועוד. במקרים אלו אין לזלזל ויש לפנות ליעוץ רפואי בדחיפות.

בהצלחה רבה.

שאלות נוספות

כאבי הגב התחתון עשויים לנבוע מלא מעט גורמים. אך אחד המפתיעים שבהם זה העדר פעילות גופנית מספקת. כן, כן. חיים נוחים מידי, רביצה על הספה, ומנוחה חסרת פרופורציה. עשויים להיות הסיבה לכאבי גב תחתון.
לרוב הכאבים בגב התחתון הם נפוצים מאוד, והם לא מצביעים כלל על מצב בריאותי חמור יותר. אבל בחלק קטן יותר של המקרים כאבי הגב התחתון עשויים להעיד על קיומו של בעיה רפואית חמורה יותר ואפילו מסוכנת.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.