עישון כמחולל כאבי גב תחתון – עוד סיבה טובה להפסיק לעשן!

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

זה שוב אותו עשן שנשאף פנימה לריאות ומספק לגוף את אותם חומרים אליהם הוא כמהה, זו שוב אותה סיגריה איומה שמתחפשת למחוללת עונג תמימה וטובת לב, ואז שולפת את כלי המשחית ומתחילה להזיק לגוף.
מה עוד לא נאמר על עישון? זה נקשר לכמעט כל מחלה או נזק בריאותי, וזה גרם לכל כך הרבה אנשים טובים לאבד את איכות חייהם, ואפילו את חייהם.
מה שפחות ידוע, זה שעישון גם גורם לכאבי גב תחתון – בכך נעסוק בשורות הבאות.

עישון מחולל כאבי גב

תוכן עניינים

סיגרה – עשן – וכאבי גב תחתון

בכל פעם שמדברים על עישון, נהוג לפצוח במונולוג מנוסח היטב של הפחדה. העישון הוא הגורם מספר אחד ל… (שם של מחלה מזעזעת) העישון גם עשוי לגרום ל…. (תרחיש אימים שכולנו מפחדים ממנו) וכו' .

חלק מאיתנו, בעיקר המעשנים הכבדים שבינינו כבר עייפים ומותשים מהמסרים האלה. מידת האמת שבדברים כבר לא מושכת את תשומת ליבם, ובכל פעם שמתפתחת שיחה על העישון ונזקיו, אוזניהם נאטמות, והם הודפים את הטענות, בצורה לא עניינית ברוב המקרים.

אז אנחנו נשתדל פחות להפחיד ולהטיף מוסר, אבל כן ננסה להגיש לכם את האמת על הקשר בין העישון לכאבי גב תחתון כמות שהיא. ההחלטה האם להתייחס לדברים, או להתעלם מהם ואולי לסבול מכאבי גב תחתון איומים, היא נטו שלכם.

כאבי גב תחתון הם כאלה שתוקפים לפחות 80% מהאוכלוסייה. ולא, לא כל כאב בגב התחתון קשור לעישון. הכאבים עשויים לנבוע מהרבה מאוד סיבות. אבל עישון בהחלט יכול לגרום להם, או להעצים אותם מאוד כאשר הם מופיעים מכל סיבה אחרת.

עישון גם יכול לגרוע בתוצאות של ניתוח בגב, ולהקשות על תהליך ההחלמה. הקשר בין עישון לכאבי גב תחתון גם הוכח מחקרית. על פי המחקרים שבוצעו, אנשים שלא מעשנים וסובלים מכאבי גב תחתון, חוו אפיזודות כאב פחות חמורות לעומת אלה שכן מעשנים, כמו כן דיווחו אלה שלא מעשנים על תהליך החלמה טוב יותר ומהיר יותר.

כאבי גב מגיעים אצל רוב האנשים לתקופות קצרות של 2 – 6 שבועות. אבל בקרב מעשנים הסיכוי שכאבי הגב התחתון יהפכו להיות כרוניים הוא גבוה יותר.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

 

כיצד גורם העישון לכאבי גב תחתון?

העישון עשוי להשפיע על כאבי גב תחתון באמצעות מספר דרכים מזיקות, ואלה העיקריות שבהן:

 

  • פריצת דיסק

בין חוליות הגב יש דיסקים שתפקידם למנוע חיכוך ושחיקה בין החוליות, ולבלום זעזעים בעמוד השדרה. הדיסקים מורכבים מחלק חיצוני קשה, ומחלק פנימי נוזלי – דמוי ג'ל. פריצת דיסק היא מצב בו החלק החיצוני של הדיסק נשחק ונפרץ, ודרכו נוזל החוצה החומר הנוזלי וגורם לכאב בגב התחתון. עישון הוא גורם סיכון לפריצת דיסק מכיוון שהחומרים שהוא מכניס לגוף גורמים לניוון הדיסק והחלשתו, מה שעלול להוביל לאחר מכן לפריצת דיסק. הוכחו לעישון השפעות שליליות על הדיסקים בעמוד השדרה.

 

  • פגיעה והחלשת העצמות

עישון הוא אחד הגורמים המובילים למחלות עצם. זה פוגע בתאים בוני עצם וזה יכול להוביל למצבים כמו אוסטאופורוזיס (נשים סובלות ממחלה זו יותר מאשר גברים, אז עם אתן מעשנות קחו את זה לתשומת ליבכן), שהיא מחלה שבה העצמות נחלשות עד כדי סיכון להישבר בקלות. כאשר חוליות עמוד השדרה חלשות, הן עשויות להישבר מכל נפילה או תנועה לא נכונה ולגרום לכאבי גב תחתון חזקים.

 

  • העצמת הדלקתיות בגוף

החומרים שהעישון מכניס לגוף, מחזקים את הדלקתיות בגוף. כאשר זה קורה הגוף חווה את כאב הגב בצורה חזקה יותר, ולכן כאבי הגב מורגשים אצל מעשנים בעוצמות חזקות מאוד.

 

הקשר בין ניתוח בגב לעישון

ניתוח בגב זה משהו שרופאים מנסים מאוד להימנע ממנו, הם תמיד יעדיפו לפתור את הבעיה בדרכים שמרניות. אך במידה ואין ברירה והרופא ממליץ על ביצוע ניתוח, מומלץ לכם להפסיק לעשן מיידית.

למה?

  1. העישון עשוי לגרום לתוצאות הניתוח להיות פחות מוצלחות
  2. העישון מאריך ומקשה על תהליך ההתאוששות מהניתוח, והחלמת פצעי הניתוח (וזאת בשל היצרות כלי הדם הקטנים, הנגרמת בעקבות העישון ומונעת העברת חמצן לגב)
  3. העישון עשוי לגרום לכאב גב לאחר הניתוח או להעצים את הכאב לאחר הניתוח

 

איך מתמודדים עם כאבי גב תחתון הבאים, או מועצמים בעקבות עישון?

ההמלצה היא כמובן להפסיק לעשן לחלוטין, או לפחות להפחית את כמות העישון. הבשורה הטובה היא שאנשים שסבלו מכאבי גב תחתון חזקים וחדלו מלעשן, דיווחו על ירידה משמעותית בכאבים ועל החלמה מהירה ואפקטיבית יותר.

 

לסיכום:

  • כידוע עישון זה דבר רע מהרבה מאוד סיבות.
  • בין כלל הנזקים שנגרמים מעישון, יש גם את כאבי הגב התחתון.
  • הקשר בין כאבי גב תחתון ועישון הוכח מחקרית.
  • במיוחד יש להפסיק לעשן לקראת ניתוח בגב, מכיוון שזה פוגע בתוצאות הניתוח ובתהליך ההחלמה.

שאלות נוספות

אין קיצורי דרך. הדרך היחידה היא פשוט להפסיק לעשן כמה שיותר מהר.
ניתן ליטול משככי כאבים להרגעה מיידית, ובד בבד לחדול מלעשן.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.