צריבת דיסק בגב התחתון – מה זה? ולמי, ומתי זה מיועד?

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

כל החיים מפחידים אותנו מזה, ואומרים לנו: 'אם תמשיך ל'קרוע את הגב' תסבול מהר מאוד מפריצת דיסק' – 'אם לא תפסיקי להתכופף בצורה לא נכונה, תגרמי לעצמך בלט דיסק' וכו'.
אבל רק כשהתסמינים החמורים הראשונים של פריצת דיסק או בלט דיסק, מופיעים אצלנו, אנחנו מתחילים להבין למה כל כך הזהירו אותנו מפניהם. הם כואבים נורא, עד כדי השבתת חיי היום יום כליל.
אחד הפתרונות המודרניים לכאבי פריצת או בלט דיסק, זה צריבת דיסק. במאמר הבא ננסה להבין מה זה? למי זה מיועד? והאם יש אלטרנטיבה טובה יותר? – התחלנו.

צריבת דיסק

תוכן עניינים

מעט רקע על פריצת דיסק ובלט דיסק בגב התחתון

עמוד השדרה שלנו מורכב מ'רכבת' של חוליות. בין כל חוליה וחוליה יש דיסק, המורכב משתי מרקמים שונים. חלק פנימי ג'לטיני ורך, וחלק חיצוני קשוח ומוצק.

תפקידם של הדיסקים הבין חולייתיים הוא קריטי לתפקוד התקין של עמוד השדרה. הדיסקים מונעים חיכוך בין החוליות ובולמים זעזועים, וכך הם שומרים על החוליות שלנו.

פריצת דיסק או בלט דיסק עשויים להתרחש, כאשר מופעל לחץ בלתי סביר על עמוד השדרה הגורם לשחיקת או לבליטת דיסק אחד או יותר, או כאשר חווים פגיעה טראומטית. בגילאים מתקדמים יותר, עשויים הדיסקים להיות שבריריים יותר, כחלק מתהליכי הזדקנות טבעיים.

פריצת דיסק מתרחשת כאשר החלק הרך הפנימי של הדיסק פורץ החוצה דרך סדק שנוצר במעטפת החיצונית, ואילו בלט דיסק לעומת זאת, זה מצב בו החומר הפנימי רק בולט ונדחף החוצה מבלי לפרוץ.

שני המצבים גם יחד עשויים לגרום לכאבים משמעותיים בגב התחתון, שיכולים להשבית את הסובל מהם כליל. בחלק ניכר מהמקרים, אי אפשר להתפרנס ולעבוד לצד כאבי פריצת או בלט דיסק בגב התחתון. מה שגורם לכאב להיות מורגש לא רק בגב התחתון, אלא גם בכיס.

כאבים חזקים במיוחד כתוצאה מפריצת דיסק או בלט דיסק, הם בדרך ככל כתוצאה מלחיצה של החלק הנוזלי שפורץ מהדיסק או מהבליטה של הדיסק, על עצבים רגישים באזור הגב. כאשר הלחיצה היא על עצבים הקשורים למוח, ההשלכות עשויות להיות מסוכנות מאוד, והתסמינים יישאו אופי נוירולוגי מטריד.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

 

מהי צריבת דיסק בגב התחתון?

רוב האנשים שמתמודדים עם פריצות דיסק או בליטות דיסק, יכולים להתמודד איתן באמצעות דרכים שמרניות. זה אמנם עשוי להימשך מספר שבועות, אך לאחר זמן זה לא יישאר זכר לכאבים הקשים.

הבעיה היא עם אלה שהאמצעים השמרניים לא פועלים אצלם. ולא משנה איזה טיפול שמרני הם ינסו, הכאבים בגב התחתון ימשיכו לנכוח בתוכם ולהרוס את איכות חייהם.

לאלה האחרונים נותר בעבר הלא כל כך רחוק, רק אופציה אחת להעלמת הכאבים האיומים, והיא ניתוח פולשני בגב התחתון על כל המשתמע מכך.

אך עם התקדמות הטכנולוגיה הרפואית, חלה תפנית חיובית בכל הקשור למתן מענה טוב יותר למקרים אלה – צריבת דיסק.

צריבת דיסק היא אמנם הליך פולשני. אך הוא עדיף על ניתוח עשרות מונים. ההליך לא דורש הרדמה כללית ופלישה משמעותית אל הגב התחתון. אלא רק הרדמה מקומית וטשטוש, והחדרת מחט מיוחדת לדיסקים הפגועים.

המחט מוחדרת לגב התחתון בעזרת שיקוף וניטור של רנטגן, מה שמבטיח פעולות מדויקות וביצועים יעילים. תפקידה של המחט הוא לצרוב את הדיסקים הפגועים, על ידי חימום הדיסקים באמצעות טכנולוגיה של גלי רדיו. כך המחט מצליחה לפרק בליטות חריגות ובעייתיות של הדיסק הפרוץ או הבולט, והיא מונעת את הדחיקה של העצבים שגורמים לכאבים עזים, ולעיתים אף לתסמינים נוירולוגיים בעייתיים.

 

מהו תהליך ההחלמה מצריבת דיסק בגב התחתון?

הליך ההחלמה הוא קל ומהיר יחסית. והוא כולל השגחה בת שעות בודדות במחלקה המטפלת, ועוד מספר ימי החלמה ביתיים.

התוצאות החיוביות של צריבת דיסק, מורגשות די מהר. ורוב המטופלים מדווחים על הקלה משמעותית מהכאבים כבר תוך 14 יום מזמן ביצוע ההליך.

 

האם צריבת דיסק היא האופציה המועדפת לטיפול בדיסקים בגב התחתון?

על אף שצריבת דיסק בגב התחתון היא אופציה טובה יותר מניתוח, עדיין מדובר בהליך פולשני שכרוך בסיכון לסיבוכים, אם כי רק לעיתים נדירות. לכן תמיד עדיף למצות את כל אופציות הטיפול השמרניות, וכאלה יש למכביר. החל מפיזיותרפיה, עבור לכירופרקטיקה וכלה בדיקור סיני ועוד שלל טיפולים נהדרים ויעילים.

רק במידה וכל אלה לא מצליחים לספק את ההקלה המיוחלת, וכאשר הכאבים בגב התחתון עוצמתיים, יש לשקול ביצוע הליך צריבת דיסק, כמובן בכפוף להתייעצות מקצועית עם הרופא המטפל.

כמו כן מומלץ לשקול ביצוע צריבת דיסק בדחיפות, כאשר מופיעים סימפטומים הנושאים אופי נוירולוגי מסוכן.

 

לסיכום:

  • פריצת ובלט דיסק, הם מצב בו דיסק בין חולייתי חורג ממקומו האנטומי וגורם לכאבים. הטיפול בהם הוא בדרך כלל שמרני. אך במידה והטיפול השמרני לא יעיל, או שהתסמינים הם חמורים במיוחד, ניתן לטפל בדיסקים הפגועים בעזרת טכנולוגיה חדשנית בשם 'צריבת דיסק', שהוכחה כיעילה מאוד.

שאלות נוספות

לא. הרדמה מקומית וטשטוש יספיקו להליך צריבת דיסק.
כמו בכל הליך פולשני יש סיכון כזה, אבל בסך הכול מדובר במקרים מאוד נדירים.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.