שתיית אלכוהול וכאבי גב תחתון – השתייה ועונשה!

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

משקאות אלכוהולים מסבים לנו תענוג גדול בעת צריכתם, ומשפרים את מצב רוחנו פלאים. הבעיה היא שתמיד יש את היום שלמחרת – שאז הטעם המר והמהנה של האלכוהול פג, המצב רוח המרומם גם הוא מתרסק על קרקע המציאות, ומה שנשאר איתנו אלה ההשלכות הקשות של השתייה על בגוף.
אחד הכאבים המיידים של שתיית אלכוהול זה כאבי גב תחתון חזקים, ברוב המקרים זה מורגש בעיקר ביום שלאחר צריכת האלכוהול.
אז מה הקשר בין האלכוהול לכאבי גב תחתון, וכיצד מתמודדים איתם? על כך תקראו בשורות הבאות.

אלכוהול וכאבי גב תחתון

תוכן עניינים

ההשפעה של האלכוהול על הגב התחתון

בין כוסית אחת לחברתה, כאשר דעתנו צלולה אנחנו קוראים קצת עיתונים או מעיינים בכתבות ברשת, שם אנחנו נחשפים לצריכת אלכוהול והשפעותיה הבעייתיות על בריאותנו. האלכוהול, במידה שהיא נצרכת בצורה לא מבוקרת עושה לנו רע כמעט בכל היבט אפשרי, גם הבריאותי וגם בזה החברתי. האלכוהול עשוי להזיק בין היתר למוח, לכלי הדם, מערכת העיכול ועוד. האלכוהול אף עשוי להיות מסכן חיים ממש.

אבל נניח כרגע לכלל הבעיות שיש בצריכת אלכוהול, ונתמקד בעניין שלשמו התכנסנו. ביום שלאחר לגימת כמה כוסיות טובות, רבים מאיתנו מתעוררים עם גב תחתון כואב מאוד. לפעמים אנחנו מייחסים את הכאבים לריקודים שבאו לאחר השתייה, ולעיתים אנחנו טועים לחשוב שזה מקרי לחלוטין, ושלאפיזודת הכאבים בגב התחתון אין כל קשר לשתיית האלכוהול. אך ככל שחולף הזמן, וכאבי הגב התחתון מופיעים שוב ושוב, דווקא לאחר צריכת המשקה המר, קשה לנתק את הקשר בין השניים.

בעולם הרפואה אכן נוטים לראות קשר בין הדברים, וממליצים לא להפריז בצריכת האלכוהול.

 

ההבדל בין כאב חד פעמי לכרוני בגב התחתון לאחר שתיית אלכוהול.

יש הבדל מהותי בין אדם שבאופן חד פעמי התפרע ונתן לעצמו דרור לשתות אלכוהול בכמות נכבדה, שהוביל לכאבי גב תחתון, לבין אדם ששתיית האלכוהול היא חלק אינטגרלי מחייו, וכתוצאה מכך גם הכאב בגב התחתון.

במקרה של כאב גב תחתון חד פעמי כתוצאה מאלכוהול, אין חשש מנזקים משמעותיים לגב. כאן ההמלצה תהייה לשתות המון מים, ולהקפיד על פעילות גופנית.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

לעומת זאת במקרה של כאב גב תחתון כרוני בעקבות אלכוהול, הנזקים המצטברים לעמוד השדרה עשויים להיות חריפים מאוד, ולגרום לשלל בעיות גב שחלקן בלתי הפיכות.

 

מה הן הסיבות העיקריות לכאב גב תחתון לאחר שתיית אלכוהול?

 

  • התייבשות

אלכוהול הוא חומר משתן, כלומר הוא גורם לגוף שלך לייצר יותר שתן מהרגיל. זה יכול להוביל להתייבשות ולאובדן אלקטרוליטים, מה שעלול לגרום להתכווצויות שרירים וכתוצאה מכך גם לכאבים בגב התחתון.

מצב של התייבשות גם פוגע בדיסקים של עמוד השדרה. הדיסקים צורכים הרבה נוזלים, שהם שומרים על תקינותם ובריאותם. במצב של העדר נוזלים מספקים בדיסקים, הם עשויים להתייבש ולהיפגע מהר יותר, ומכאן הדרך לכאבי גב תחתון קצרה במיוחד.

 

  • פגיעה בפעילות הכבד

שתייה מוגזמת של אלכוהול פוגעת קשות בפעילות הכבד, מה שמעכב ומקשה על תהליך חילוף החומרים בגוף. מה שאומר שרקמות ושרירי הגב לא מקבלים את החומרים המזינים להם הם כה זקוקים, והתוצאה היא כאבי גב תחתון קשים.

 

  • צורת השינה לאחר השתיה

לאחר צריכת כמות גבוהה של אלכוהול, אנחנו לא תמיד אחראיים למעשינו, לכן אנחנו עשויים להירדם על המדרכה ברחוב, או על ספסל לא נוח. וגם כאשר אנחנו מצליחים להגיע הביתה למיטה האהובה שלנו, השכיבה עלולה להיות עקומה ולא תקינה. ומה פלא שלאחר כזה לילה חווים כאבים בגב התחתון?

 

  • העדר פעילות גופנית מספקת

אנשים שצורכים אלכוהול על בסיס יום יומי, הם (מבלי להכליל) אנשים פחות פרודוקטיביים. יש להם פחות כוח לקום בבוקר, אין להם חשק לעבוד פיזית, ואין להם את המוטיבציה לעשות פעילות ספורטיבית.

פעילות גופנית היא קריטית לבריאות הגב התחתון. אנשים המרבים לשבת, לשכב או לעמוד במקום אחד, מנוונים את שרירי ורצועות הגב התחתון שלהם, ושמכך אין לשרירים ולרצועות את היכולת לתמוך בעמוד השדרה, מה שמוביל כמובן לכאבי גב תחתון.

 

התקף כאב עוצמתי ופתאומי בגב לאחר שתיית אלכוהול.

במקרה זה ייתכן ומדובר באירוע לבבי, במיוחד אם מורגש כאב באזורי גוף נוספים כגון: כאבים בחזה, זרוע שמאל, לסת, צוואר, או בטן. במקרה שכזה יש לפנות מיידית למרכז רפואי.

 

3 מסקנות חשובות:

  1. להפסיק לשתות, או לשתות כמה שפחות אלכוהול.
  2. במידה ושותים אלכוהול להקפיד על שתייה מרובה של מים לפני צריכת האלכוהול, במהלכה ולאחריה.
  3. להקפיד על פעילות גופנית מתמדת לצד צריכת האלכוהול.

 

לסיכום:

  • צריכת משקאות אלכוהוליים, עשויה להוביל לכאבי גב תחתון חמורים. כאבי גב תחתון בעקבות שתיית אלכוהול עשויים להתפתח מכמה סיבות שונות.
  • מומלץ להימנע ככל היותר מצריכת אלכוהול, ולהקפיד על שתיית מים מרובה ופעילות גופנית לצד השתייה.

שאלות נוספות

לא בהכרח. יש אנשים שלא חווים כלל כאבי גב תחתון לאחר צריכת אלכוהול, בעוד אחרים סובלים מזה נורא.
ניתן לשתות כוס יין ביום, ולבדוק את השפעותיו על הגב התחתון.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.