גב תחתון תפוס? איך לשחרר גב תפוס? מה שחשוב לדעת

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

קמתם בבוקר עם גב תחתון תפוס? נתפס לכם הגב באמצע העבודה? אני יודע, זה ממש לא נעים. לעיתים הגב התחתון תפוס 'בקטנה' וזה סתם מטריד ומציק, אבל לפעמים נתפס הגב באופן שהוא משבית לחלוטין את כל היכולת שלנו לתפקד.
בטח שאלתם את עצמכם, מה זה אומר שהגב התחתון נתפס? האם זו היא תופעה קצרה וחולפת, או שמא משהו שמצביע על בעיה רצינית? ואיך משחררים את הגב התפוס?
אז בדיוק בשביל השאלות האלו שלכם ליקטנו את הידע הרלוונטי לגב תחתון תפוס, מה זה, ממה זה נגרם? וכיצד ניתן להקל ולטפל? והאם אפשר למנוע?
תצללו איתנו לשורות הבאות, תחכימו, ובעיקר תקלו על הכאב.

איך לשחרר גב תחתון תפוס

תוכן עניינים

מה זה גב תחתון תפוס?

תחושת גב תחתון תפוס היא כאשר שרירי הגב התחתון נמצאים כל הזמן במצב של כיווץ. זה יכול להוביל ללחץ ונוקשות, שעלולים לגרום לכאב גב תחתון ולאי נוחות רבה  .

תחושת גב תחתון תפוס או כואב מסיבות שונות ממש לא חריגה, זה מאוד נפוץ בקרב כל מדינות המערב, הנתונים הסטטיסטיים מספרים לנו, שמעל 80 אחוזים של אזרחי המערב יחוו כאב גב תחתון או תחושת גב תחתון תפוס ונוקשות בגב במהלך שנות חייהם.

כל אדם שלישי מקרב האנשים האלה שסובלים מכאבי גב תחתון ומתחושת גב תחתון תפוס, יחוו את הכאבים באופן תדיר לאורך כל חייהם.

הנתונים הסטטיסטיים האלו לא יקלו על הכאב, ולא ישחררו את הגב התחתון התפוס. אבל הם מספקים לנו תמונה (מלחיצה מעט) על גודל, עומק, ורוחב התופעה.

 

מהן הסיבות העיקריות לגב תחתון תפוס?

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

  • ישיבה ממושכת, או לקויה

אחת הסיבות השכיחות ביותר לכאבי גב תחתון ולתחושת גב תחתון תפוס היא ישיבה ממושכת. אם אתה יושב ליד שולחן כל היום, השרירים שלך יתחילו להתכווץ ולהתקצר. זה יכול להוביל לגב תחתון תפוס, למפרקים כואבים או אי נוחות באזור הגב התחתון.

ישיבה ממושכת גורמת בין היתר ל:

    • כופפי ירכיים הדוקים
      מכופף ירך הדוק הוא מצב שכיח הגורם לכאב בחלק הקדמי של הירך. זה נגרם על ידי קיצור של שריר iliopsoas, העובר מהאגן לירך.
      שריר ה-iliopsoas אחראי להעלאת הרגל שלך לכיוון הבטן, וגם על היכולת שלך להתכופף קדימה במותניים. השריר עשוי להימתח או להתקצר אם אתה חווה טראומה כלשהי, כגון נפילה או תאונת דרכים.
      הגורם השכיח ביותר לכופף ירך תפוס הוא ישיבה מרובה מדי במהלך היום מכיוון שהוא מפעיל לחץ על השריר הזה וגורם לו להתקצר עם הזמן.

 

    • מתיחה של שרירי ה Maestring

ישיבה ממושכת עלולה לגרום למתיחה של שרירי הMaestring –

שרירי ה-Maestring הם קבוצה של שרירים הנצמדים מהאגן לעצם הירך. הם אחראים על כיפוף וסיבוב הרגל. כאשר שרירים אלו נמתחים, הם עלולים לגרום לכאב בחלקים אחרים של הגוף כגון כאבי גב תחתון, ולתחושה של גב תחתון תפוס.

 

  • סחיבה של חפצים כבדים, או התכופפות מוגזמת ולא נכונה.

מאמץ גופני עלול לגרום לכאבי גב תחתון ולתחושת גב תפוס מסיבות שונות, אך הסיבה הפופולרית ביותר היא בגלל חוסר כוח וסיבולת שרירים.

עמוד השדרה מורכב מעצמות ודיסקים המוקפים בשרירים, רצועות וגידים. כאשר אתה פעיל פיזית או מתאמץ בכל דרך שהיא, השרירים סביב עמוד השדרה מתכווצים כדי לתמוך בגב. זה עוזר למנוע ממנו להתכופף יותר מדי לכיוון אחד. אם אין לך מספיק כוח או סיבולת שרירים, זה יכול לגרום לכאב בגב התחתון שלך ולתחושת גב תפוס מכיוון שהשרירים שלך לא חזקים מספיק כדי לתמוך במשקל שלך.

  • השמנת יתר

 השמנת יתר גורמת לכאבי גב תחתון ולתחושת גב תחתון תפוס , על ידי גרימת לחץ מוגבר על דיסקיות עמוד השדרה והחוליות, מה שמוביל לדלקת ולהידרדרות לאורך זמן.

  • אירוע טראומטי

    כאשר בן אדם חווה אירוע טראומטי, מי שעלול לשלם את המחיר הוא הגב התחתון, וזאת בשל המיקום המאוד מרכזי שלו בגוף. אירוע טראומטי כולל בין היתר, נפילה מגובה, תאונת דרכים, פציעה כתוצאה מפעילות ספורטיבית, מהלומה עוצמתית בגב, ועוד.
    תחושת גב תחתון תפוס הוא לעיתים פעל יוצא מאירוע טראומטי כל שהוא.

  • היריון

    הריון הוא זמן של שינוי גדול עבור האם והילד. נשים מגלות לעיתים קרובות שהגב שלהן מתחיל לכאוב ולהרגיש תפוס במהלך ההיריון. לעתים קרובות הסיבה לכך היא שהמפרקים שלהם זזים כדי לעשות מקום לתינוק שנע.

    הגוף גם משחרר יותר הורמונים במהלך ההיריון, מה שעלול לגרום למתח בשרירים ולכאבי גב תחתון ולתחושת גב תפוס. משקל התינוק יכול גם להפעיל לחץ על עמוד השדרה, מה שעלול לגרום לכאבים בגב התחתון בהריון ולהרגשת גב תפוס .

 

אז איך לשחרר גב תחתון תפוס בלי לצאת מהבית?

ישנם מגוון דרכים לשחרר באמצעותן גב תפוס, ונפרט כאן את חלקן העיקרי.

אבל לפני שתחיל לפרט איל משחררים גב תחתון תפוס, רק נציין הבהרה חשובה. כל התרגילים והטכניקות לשחרור הגב התחתון מתחושת תפיסות או כאב שיופיעו כאן. הם טובים ויעילים במקרים הסטנדרטיים של כאבי גב תחתון ותחושת תפיסות.

אבל כאשר הכאבים או תחושת התפיסות מתמשכים לתקופה ארוכה מידי, או שהם מלווים בתסמינים נוספים כמו, חום, עקצוצים או העדר תחושה ברגליים, קושי במתן שתן, וכל תסמין יוצא דופן נוסף. יש לפנות לרופא בדחיפות. במקרים אלו הבעיה עשויה להיות עמוקה ומסוכנת יותר, וכל התרגילים לא יעזרו.

 

תרגילים לגב תחתון תפוס – תרגילי מתיחה לגב תחתון

אז קודם כל במידה ואתם יושבים על כיסא או ברכב לאורך פרקי זמן ארוכים. תקפידו על הפסקות מידי פעם, שבמהלכן תקומו ותסתובבו קצת, ואף תעשו תרגילי מתיחה לגב התחתון. וזאת על מנת למנוע מלכתחילה את תחושת הגב התפוס. מתיחות לגב תחתון הן הבסיס לכל שחרור של גב תחתון תפוס.

והנה לפניכם 2 תרגילי מתיחה לגב תחתון בסיסיים, הטובים למניעה, ולהקלה על תחושת הגב התפוס.

התרגילים הללו פשוטים וקלים לביצוע:

    • תשב על כיסא ותרכן קדימה, ואז תתפתל שמאלה. חזור אל הצד הימני.
    • קום והתכופף עם הברכיים ישרות והידיים על הברכיים. צרו עיגולים עם פלג הגוף העליון מצד לצד.

 

דרך נוספת ואפקטיבית במיוחד לשחרור הגב התפוס היא:

תרגיל יוגה בשם 'מתיחה של חתול-פרה', כך תעשו אותו נכון:

התחל על ארבע עם ידיים מתחת לכתפיים, ברכיים מתחת לירכיים, והראש בקנה אחד עם עמוד השדרה. בנשיפה, עיגלו את הגב כמו חתול והצמידו את הסנטר לחזה בזמן שאתם מותחים את הצוואר כלפי מעלה לכיוון התקרה. בשאיפה, עיגלו את עמוד השדרה כמו פרה כשאתם מצמידים את הסנטר אל החזה ומתמתחים לכיוון התקרה. המשך במשך 5 סבבי נשימה או כ-30 שניות.

ה-Cat-Cow Traction היא דרך קלה להפיג מתחים בגב!

באופן כללי מומלץ מאוד לפנות לפיזיותרפיסט שיתאים בעבורכם סט תרגילים לחיזוק שרירי הגב. זה קודם כל ימנע ממכם להגיע למצבים של גב תפוס וכאוב. ובמידה והכאב כבר כאן התרגילים יעזרו לכם להתגבר על הכאבים.

 

פעילות גופנית לשחרור שריר תפוס בגב התחתון

רבים הסובלים מגב תחתון תפוס טועים לחשוב שהדבר הנכון לעשות, הוא להיכנס למיטה ולנוח. מדובר בטעות נפוצה המבוססת על היגיון שגוי.

כאשר אנו סובלים מכאבי גב תחתון אנחנו צריכים לשמור על פעילות גופנית תקינה, על מנת לחזק את שרירי הגב והבטן. ככל שנהיה פעילים יותר, השרירים יתחזקו יותר, ויהיה בכוחם לגבור על הכאב.

ככל שנשכב יותר השרירים יחלשו, וכך הכאב ותחושת הגב התחתון התפוס רק יתחזקו ויתעצמו, ומועד ההחלמה ידחה.

 

הרפיה ורוגע נפשי

מצבים רגשיים ונפשיים לחוצים עשויים לגרום לתחושת גב תחתון תפוס, מכיוון שכאשר אנחנו מתוחים אנחנו מכווצים את השרירים שלנו מאוד.

הרפיית השרירים יכולה לעזור לך להרגיש טוב יותר והיא תספק הקלה מהכאב. ניתן לעשות זאת על ידי מתיחת השרירים ולאחר מכן הרפייתם. כדאי גם למתוח את הגוף על ידי ביצוע מתיחות שנוחות לך. חלק מהאנשים מוצאים שזה מועיל להשתמש בקלטות הרפיה או תקליטורים המנחים אותם בסדרה של תרגילי הרפיה, כגון תרגילי נשימה עמוקה או דמיון מודרך (טכניקה שבה האדם מדמיין את עצמו בסביבה מרגיעה).

 

עיסוי

עיסוי הוא טיפול פופולרי למחלות רבות, כולל כאבי גב תחתון ותחושת גב תפוס. טיפול בעיסוי הוא חלופה לטיפול תרופתי וניתן להשתמש בו כהשלמה לטיפולים אחרים.

מטפל בעיסוי ישתמש בידיו, באמות הידיים, במרפקיו, ולפעמים גם ברגליים כדי להפעיל לחץ על האזור הפגוע או התפוס. מטפלים בעיסוי משתמשים במגוון טכניקות כגון מתיחה, דחיסה, חיכוך ורטט ליצירת הרפיה בשרירים. זה יכול לעזור לשפר את זרימת הדם ולהפחית מתח.

 

שימוש באמצעי חימום

חום יש בו כדי לגרום להרפיית השרירים ולהפגת המתח בגב. אמבטיה חמה, הצמדת כרית חימום לאזור התפוס, עשויים להקל על תחושת התפיסות בגב התחתון. את השימוש יש לעשות באופן מושכל, ולפרקי זמן קצובים ולא ארוכים. שימוש מוגזם בחום רק יגרום לנזקים.

 

טיפול תרופתי

שרירים תפוסים ניתן לשחרר באמצעות תרופות סבתא אבל לא רק. תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידליות (NSAIDs) משמשות לעתים קרובות כדי להקל על הכאב ולהפחית דלקת ותחושת תפיסות בגב התחתון. תרופות אלו הכוללות בין היתר: משחה לגב תפוס, כדורים לגב תפוס ועוד, עשויות גם לסייע במניעת התכווצויות שרירים, אשר יכולות לתרום לכאבי גב תחתון ולתחושת תפיסות.

 

איך lowerbackpain יכול לעזור עם שחרור גב תחתון תפוס?

גב תחתון תפוס עשוי להציק לנו הרבה מאוד זמן, ולא תמיד קל לנו למצוא את הטיפול היעיל למקרה שלנו ספציפי.

אנחנו ב lowerbackpain מתמחים בתחום כאבי גב תחתון וגב תחתון תפוס. אנחנו מכירים את כל הטיפולים האפשריים לגב תחתון תפוס בצורה אבסולוטית, מה שמאפר לנו להתאים את הטיפול הנכון לכל מקרה של גב תחתון תפוס לגופו – וכמובן שגם לכם נשמח לעזור – פנו אלינו כעת לשיחת יעוץ חינמית לשחרור הגב התפוס במהירות וביעילות.

 

לסיכום

  • כאבי גב תחתון ותחושת תפיסות בגב, הם מאוד נפוצים במדינות המערב. ברוב המקרים הם חולפים לבד ואין צורך בהתערבות רפואית. להוציא מקרים בהם הכאבים מלווים בתסמינים נוספים, או שהם נמשכים לאורך תקופה ארוכה מידי.
  • תחושת גב תחתון תפוס נגרמת בין היתר כתוצאה מ: ישיבה ממושכת מידי או לקויה, פציעה טראומטית, מאמץ פיזי מוגזם.
  • ניתן למנוע או להקל על הגב התחתון התפוס בין היתר באמצעות : תרגילי מתיחה, יוגה, עיסוי, טיפול תרופתי, ועוד.
  • אם אתם לא מצליחים להשתחרר מהגב התחתון התפוס, אנחנו כאן בשביל לכוון אותכם לטיפול המדויק בעבורכם – אז אם נמאס לכם מהגב התפוס, פנו אלינו כעת>>>.

 

בהצלחה רבה.

שאלות נוספות

הביטוי הנפוץ להגדרת אי נוחות או כאבים בגב התחתון הוא 'גב תחתון תפוס'. הביטוי הזה מקורו בתחושה בגב התחתון, שמרגיש לפעמים כאילו משהו נתפס שם, והוא לא מצליח להשתחרר.
הדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות כאשר הגב התחתון שלנו תפוס הוא לצאת מהבית. שהרי גם ככה קשה לנו נורא לנוע עם הכאבים. אז הבשורה הטובה היא, שבמרבית המקרים אין כל צורך לצאת מהבית. ניתן להקל על גב תחתון תפוס מהבית במגוון דרכים.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.