השמנת יתר וכאבי גב תחתון – עודף משקל מכריע את הגב!

רוצים שמומחה גב מומלץ מטעמינו, יצור איתכם קשר כדי לגדוע את הסבל? – פנו אלינו כעת.

עוד לפני שנדבר על הקשר בין השמנת יתר לכאבי גב תחתון, חשוב לציין קו מחבר אחד בין שתי התופעות הבעייתיות – שתיהן נחשבות לבעיות מאוד נפוצות, המוגדרות על ידי מומחי רפואה רבים כ'מגפות' של העידן המודרני.
יותר מידי אנשים מסתובבים עם משקל עודף, וכמו כן רבים מאוד סובלים מכאבי גב תחתון לעיתים קרובות, ומסתבר שלפחות בחלק מהמקרים יש קשר בין הדברים. כלומר במקרים המדוברים עודף משקל הוא הגורם לכאבי הגב התחתון.
עוד על הקשר בין כאבי גב תחתון להשמנת יתר במאמר שלפניכם.

השמנת יתר וכאבי גב

תוכן עניינים

על כאבי גב תחתון, השמנת יתר ומה שביניהם.

כאבי גב תחתון נחשבים לכאבים הנפוצים ביותר במדינות המערב, ולאחד ממחוללי הנכות המובילים במדינות המתועשות. הסיבות של כאבי גב תחתון מגוונות מאוד, והן כוללות בין היתר: יציבה לקויה, מאמץ פיזי מופרז, הריון, העדר פעילות גופנית מספקת, עישון, מצבים נפשיים לחוצים ועוד.

גם עודף משקל הפך להיות בעיה שמאוד מזוהה עם מדינות מתקדמות, והוא נחשב למחולל נזקים בריאותיים עצומים כמעט בכל חלקי הגוף.

גם השמנת יתר וגם כאבי גב תחתון, היו כאן מאז ומקדם. אך הם התרחבו מאוד בעידן המודרני בעקבות שינויים משמעותיים באורח חייהם של האנשים.

כאבי גב תחתון הפכו לנפוצים מאוד בשל העדר פעילות גופנית מספקת, וזניחת תחומי עבודה פיזיים לטובת ישיבה אין סופית מול מסכים, הן בבית והן בעבודה. דבר שגורם להתנוונות שרירי ורצועות הגב ומאט את חילוף החומרים בגוף, מה שמחליש את עמוד השדרה בצורה ניכרת.

השמנת יתר גם היא נובעת מאותו חוסר בפעילות גופנית, אלא שיש לה עוד גורם משמעותי, והוא תרבות השפע הבלתי מוגבלת. מגוון אדיר של אוכל מושחת ולא בריא מוצע לכל המעוניין בכל פינת רחוב נידחת, במחירים נגישים ונוחים והתוצאות ניכרות היטב על גופם העגלגל של האנשים.

 

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!​ השאירו פרטים​!!!

מה הקשר בין עודף משקל לכאבי גב תחתון?

 

יש כמה דרכים בהן השמנת יתר גורמת לכאבי גב תחתון, והן כדלהלן:

 

  • עומס על עמוד השדרה

אחד מתפקידיו של עמוד השדרה הוא להחזיק ולפזר את כובד משקל הגוף. הוא יודע לעשות זאת בהצטיינות, כל עוד המשקל שלנו תקין. אך כאשר יש חריגה במשקל הגוף, הכובד והעומס נופל על עמוד השדרה, שלא ממש יודע להתמודד איתם.

החלק בגב שהכי נפגע מחריגה זו במשקל, הוא הגב התחתון. הסיבה לכך היא העובדה שהוא החלק בגב שנושא עליו את מירב כובד הגוף, ולכן במקרה של עודף משקל הוא גם הראשון לספוג את העומס.

מצב זה יהיה חמור אף יותר, כאשר הגוף לא רגיל לפעילות גופנית מתמדת. זה גורם כאמור להתנוונות והיחלשות שרירי ורצועות הגב התחתון, שיתקשו לספק לעמוד השדרה את התמיכה הנדרשת, כאשר הוא נאבק מול העומס שמוטל עליו.

הבעיה היא שעודף משקל מסרבל ומכביד את הגוף, וכך הוא מקשה מאוד על שמירה קפדנית של פעילות גופנית, ומונע מראש את יכולת ההתעצמות של הגב לצורך התמודדות איתו.

 

  • עיוותי יציבה

כאשר עמוד השדרה מתמודד עם כובד בלתי סביר, הוא מתעוות ומאבד מיציבתו הטבעית והבריאה. יציבה לקויה זו, עשויה לגרום לכאבי גב תחתון חמורים.

 

  • ירידה בחילוף החומרים בגוף

השמנת יתר היא בדרך כלל תוצאה של תזונה לקויה. תזונה בעייתית זו, משבשת את הליך חילוף החומרים החיוני לגוף בכלל, ולעצמות ורקמות עמוד השדרה בפרט. כאשר זה המצב, עצמות ורקמות הגב חשופות מאוד לפגיעות, לפציעות ולכאב.

 

  • פגיעות בחוליות הגב או במפרקים

עודף המשקל שמעמיס על עמוד השדרה, מפעיל לחץ על חוליות הגב והמפרקים. לחץ זה עשוי להוביל לשלל בעיות גב כגון: בלט דיסק, פריצת דיסק, סיאטיקה, דלקת מפרקים שגרונית ועוד. בעיות אלו עשויות לגרום לכאב אקוטי בגב התחתון, שלעיתים אף יקרינו לחלקי גוף נוספים כגון; המפשעה, העכוז, הרגליים ועוד.

 

כיצד מתמודדים עם כאבי גב תחתון כתוצאה מעודף משקל והשמנת יתר?

בשלב הראשון בו הכאב עדיין פעיל וחזק, ניתן להרגיע את הכאב בין היתר באמצעות: חום או קור, תרגילי חיזוק לשרירי ורצועות הגב התחתון, עיסוי, פיזיותרפיה ועוד.

כמו כן ניתן לצרוך תכשירים תרופתיים לאלחוש והרגעת הכאבים, כגון: כדורים, משחות, מדבקות ועוד.

אך אלו רק יספקו הקלה זמנית, ולא יפתרו את הבעיה מהשורש ובטח שלא יבטיחו אי חזרת מקרי כאב דומים בעתיד. כדי להתמודד עם כאבי גב תחתון הנובעים מעודף משקל, לא יהיה מנוס מאימוץ אורח חיים בריא ומאוזן יותר, המשלב תזונה נכונה ובריאה ושגרת פעילות גופנית.

 

לסיכום:

  • בין שלל הגורמים הרבים לכאבי גב תחתון, נמצא גם עודף המשקל.
  • השמנת יתר יכולה לגרום לכאבי גב תחתון בין היתר באמצעות: הפעלת לחץ על עמוד השדרה, עיוות יציבת הגוף, ופגיעה בחילוף החומרים.
  • כדי לפתור את הבעיה מהשורש יהיה צורך באימוץ תזונה בריאה ושגרת פעילות גופנית.

שאלות נוספות

בהחלט. משקל עודף עשוי להחמיר כל בעיה בסיסית בגב.
לא תמיד, אבל זה עשוי לקרות במקרים בהם יש לחץ על עצבים מסוימים בגב.
אוהד פרלמן
אוהד פרלמן

את כאבי גב התחתון הכרתי עוד בילדות, ולאחר תקופת התמודדות לא פשוטה החלטתי שלא עוד, ובעזרת האתר הזה שהקמתי, אמנע מהרבה מאוד אנשים סבל מיותר,
כיום לאחר שבדקתי שיטות טיפול רבות והשפעתן אני משוכנע שאדע לכוון את הסובלים לטיפול המתאים ביותר ואעשה הכל כדי למנוע את הסבל הזה מאנשים ולשפר את איכות חייהם.

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

שמים סוף לכאבים והסבל, ומשפרים את איכות החיים שלך!

השאירו פרטים
נעבור לפרטי!
לחיצה משנה מציאות
אהלן שמי אוהד 👋
אני מבין שכאבי הגב מעיקים עליך
אשמח שתפרט לי מעט על ההתמודדות שלך, ומכאן כבר נצעד יד ביד כל הדרך לטיפול המושלם בעבורך.